Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
steinar_lund

Jeg har sett lyset!

Recommended Posts

C&E Sandalwood er en fantastisk såpe med en herlig duft, Den har derimot ikke fullt så god fukt og mykgjørende egenskaper som Tabac og Kent såpene som ligger høyt oppe på min liste. Synes at C&E har en tendens til å bli litt tørr på 3-4 runde selv om en tilsetter vann, men dette kan selvfølgelig også skyldes andre faktorer som min hudtype, valg av kost, hardhet på vann osv.

Gleder meg forøvrig til min nye Fjellheim såpe fra Fitjar kommer imorgen :)

Må få høre hva du synes om fitjar såpa, har sikla etter den lenge nå, er dog usikker på om jeg vil ha miklagard eller fjellheim da. Men bør kanskje prøve fjellheim for ellers blir det jo bare sandalwood varianter alt jeg har :)

Jeg har brukt Miklagard en god stund og liker lukten veldig godt. Men nå er jeg hekta på krem! Hvilken variant av T&H-kremene har mest preg av sandeltre? Jeg synes det lukter så godt.

Jeg har ikke testet Truefitt & Hill Trafalgar, men ut fra beskrivelsene tror jeg det er den kremen fra T&H som har en duft mest preget av sandeltre.

Noen sier også at C&E såpa har veldig god sandalwood, noe jeg forøvrig kan bekrefte, men de samme sier at C&E's krem av samme, er enda bedre.. noe jeg ikke kan bekrefte enda.

EJ's sandalwood derimot er litt, anderledes.. mens Bodyshop såpa virker å være en sandalwood variant.. men de to siste er langt fra C&E når du stapper nesa nedi, men C&E blir litt for lett når du lager skum av den, lite lukt igjen, noe som kremvarianten vistnok er bedre på..

Blir vel nødt til å kjøpe en TOBS også for å se.. synes Sandalwood lukter bestefar.., veldig digg lukt.

Har nå prøvd fitjar Fjellheim såpa et par dager. Jeg hadde store forhåpninger til denne, men så langt har jeg store problemer med å lage et godt skum, det blir enten for tørt eller vått noe som har ført til at jeg ved siste barbering prøvde å skumme rett i ansiktet. Resultatet av dette ble at de skummet som virket bra hadde tørket ut før barberingen var færdig. Jeg har brukt både Shavemac Silvertip- Large # 177 23mm og Edwin Jagger Best Badger med samme resultat. Jeg tror at denne såpa krever en spesiell teknikk siden den er veldig hard. Jeg har ikke gitt opp og har fortsatt stor tro på denne såpa, jeg tror at ulike såper krever ulik teknikk noe som er erfaringen med C&E, tabac og Kent også :):)

Det har blitt en del trening siste dagene har skummet denne såpa ca 10 ganger med varierende fukt

Dersom noen har gode tips til denne såpa send en PM :):):)

Jeg trekker tilbake alt jeg har sagt :D

Denne såpa er fantastisk. :D

Jeg fylte koppen med vann i går morges og fulgte deretter denne oppskriften http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=21136 Jeg hadde også fulgt denne tidligere, men trikset er alstså å la såpa ligge i en lengre periode i vann, ikke bare over natta!!!

Såpa gir nå et tykt og fyldig skum som smører godt, Balm er unødvendig etter en barbering med denne såpa. Skummet sitter godt og høvelen sklir lett.

Topp fornøyd,. fantastisk herlig lukt av barskog (minner litt om grønn dent) :D:D:D

Jeg trekker tilbake alt jeg har sagt :D

Denne såpa er fantastisk. :D

Jeg fylte koppen med vann i går morges og fulgte deretter denne oppskriften http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=21136

Endelig! Der satt den! Har prøvd meg med Miklagardsåpen, men har hatt de samme problemene. Nå har jeg nettopp kjørt en testrunde, og det var som natt og dag. Har tidligere fått til et akseptabelt skum, men det har krevd mye arbeid, gjerne 10+ minutter i koppen før påføring. Nå gikk det mye lettere, og skummet var mye bedre. Takk for tipset!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this