Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
John

Hvilken stropp bør jeg velge?

Recommended Posts

Ja nå ser jeg at jeg klarte å legge det første innlegget mitt i feil forum. Denne kan slettes da jeg oppretter en ny i riktig forum, takk.

Hei folkens,

jeg er en nybegynner på straight razor barbering.

Jeg begynte i oktober og har blitt mer og mer hektet på denne hobbyen.

Først må jeg si takk til alle dere på dette forumet som har vært til stor hjelp der jeg har lusket rundt og lest i kulissene, samt for å fått meg til å oppdage den utrolige behagelige følelsen det er å barbere seg på gamle måten.

I forbindelse med at jeg sender knivene mine på sliping føler jeg selv at jeg har kommet til et stadiet der jeg ønsker meg en skikkelig stropp og få nedgradert den noe hakkete begynner stroppen min til reise stropp :) .

Jeg har snust litt på scrupleworks sine stropper, men en ting får meg til lure litt, det finnes forskjellige materialer på baksiden av stroppene.

Hva bør jeg velge av f.eks lin eller bomull? Jeg har ingen anelse hvilken effekt disse materialene vil ha på knivbladet.

Har dere mer erfarne på forumet noen råd å komme med når det gjelder valg av stropp?

Forreste hvis noen lurer så har jeg foreløpig disse knivene, "begynner kniven" Dovo Solingen best quality sort, og en TI SING-6/8-889-RS-BF red stamina.

--

John

Edited by John

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this