Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
pheoniks

Restaurering

Recommended Posts

Hei.

Kunne trengt litt hjelp til restaurering av høvel.

Har kikket på guiden til "art of manliness", men problemet er å finne norske alternativer til rengjørings artikler.

Har til nå brukt zalo(bubble scrubber?), men hva med blue barbicide? eller hydrogen peroxide?

Vet noen hvordan det er å bruke sølvpuss?

En Fin måte jeg har brukt til å rense høvler etc. er å legge dem i grønnsåpe i ca. en time og skylde dem godt etterpå. Dette fjerner mye av skitten. Om høvlen er blank fungerer sølvpuss fint =) Bare husk å skylde den GODT etterpå så ikke deg ligger noen rester i høvelen. Husk å avslutte med et lag olje.

Hei

DOVO har en egen olje beregnet på barberkniver, og den fungerer sikkert ypperlig på høvler også http://www.barbershop.no/produsenter/dovo/dovo-sterol-vedlikehold-av-barberkniv.html

Når det gjelder å pusse metallet blankt, er det mange som er fornøyde med dette produktet, som bl.a. selges på Clas Ohlson http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=158828179

Hei.

Her har jeg glemt å svare deg. Beklager.

For å rense metalt og får det blankt bruker jeg selv kombinasjonen wd40 ( husk å rengjøre skikkelig etter bruk) og polerer vekk det siste med lighter bensin(bruk zippo sin ikke en rimelig variant). dette må også vaskes skikkelig. Etter dette kan det være lurt å bruke dovo sin olje eller en enkel symaskin olje,

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this