Jump to content
Barbershop.no forum
Zephyr

Nordic RazorCon 2012 i Oslo

Recommended Posts

Hei,

FillyMan og jeg planlegger å få til et Nordisk barbertreff i løpet av sommeren og håper å få samlet flest mulig fra hele Norden til et par dager med barberprat og hyggelig selskap.

Lokalitetene er i boks, og vi har stedet helt for oss selv så ingen tidsbegrensninger å tenke på.

Planene er å vise litt om restaurering av kniver, hvordan lage scales, sliping og oppsett på et utenkelig antall forkjellige steiner og metoder, stropping etc. og ikke minst å ha det hyggelig og prate barbering (og alt annet som måtte dukke opp underveis)

Vi ser for oss å prøve å få det til enten i slutten av Juni eller mot midten av August.

Om dette høres interessant ut, post her i tråden eller send en PM til meg eller FillyMan, gjerne med når det passer for deg, vi prøver å legge det slik at flest mulig kan være med.

Her kan du lese mer: http://straightrazor...slo-norway.html

Rune

Rune og jeg er begge medlemmer på både Badger & Blade og Straightrazorplace, så posten det er linket til over finnes begge steder:)

Jeg håper virkelig vi kan få dette opp å stå, hadde vært riktig moro.

Jeg har selv deltatt på flere "RazorCons" i London, og lærte fantastisk mye der. Skikkelig gøy var det og!

Knallbra tiltak og noe som det hadde vært moro å få med seg. Får se hvordan det passer når datoen er fastsatt, forhåpentligvis får man vært med :) Er litt usikker på både Juli og August pga innspurt til fagbrev :huh:

Dette virker som et veldig bra initiativ.

Jeg er i startgropen når det gjelder straigh razor barbering så mitt hovedfokus det nærmeste året vil være å holde mine egne kniver skarpe, så jeg er spessielt interesert i både slipe og stroppe triks.

Etter å ha sett endel timer med youtube videoer av restaurering av kniver så er dette noe jeg har lyst til å begynne på når jeg har fått kontroll på de mer grunnleggende tingene, men det skader vel ikke å få med seg dette "for tidlig" heller :).

Jeg skal forsøke å få blitt med :)

--

John

Håper dere klarer å bli med, vi er avhengige av å ha et visst deltakertall for å kunne legge opp den linja vi har planlagt, men får vi dette til som planlagt blir dette sommerens happening :D

Vi kommer tilbake med litt mer spesifikke datoer og påmelding i løpet av et par uker.

Da er datoen satt, vi møtes lørdag 18. August, håper så mange som mulig kan bli med.

Meld dere på her eller via en PM, så kommer vi tilbake med detaljer om sted og klokkeslett.

Etter en hyggelig samtale med Andreas i går er det da klart at Barbershop.no vil delta, og bidra med litt til premier/giveaways, samt promotering på Facebook og i nyhetsbrevet sitt happy096.gif

Detaljene er ikke helt klare enda, men det vil jeg oppdatere så snart jeg har fått litt mer info fra Andreas, eller om han poster her direkte.

Dette setter vi svært stor pris på, en stor takk til Andreas og Geir!!!

VIKTIG OPDATERING!

Bjørnar (FillyMan) har av sin kjære fått en tur i gave, denne treffer dessverre på den opprinnelige datoen, så vi blir nødt til å flytte arrangementet 1 uke, til LØRDAG 25. AUGUST

Beklager dette, men vi håper så mange som mulig kan være med allikevel.

Dette er utruleg kult, eg kunne tenkt meg å bli med!

Eg har frå før berre erfaring med tradisjonell høvel, men ynskje å gå over til / lære å nytta kniv.

Er det plass for nybyrjare som meg og?

Igjen, bra tiltak! :)

Jeg regner med det blir en vaktstasjon ved inngangen hvor kvaliteten på dagens barbering blir vitenskapelig målt slik at bare personer med tilfredstillende utstyr og metode slipper inn ;)

Dette er utruleg kult, eg kunne tenkt meg å bli med!

Eg har frå før berre erfaring med tradisjonell høvel, men ynskje å gå over til / lære å nytta kniv.

Er det plass for nybyrjare som meg og?

Igjen, bra tiltak! :)

Selvfølgelig, her er det plass til alle!

Du vil garantert lære mer denne ene dagen enn du vil lære på flere månedere med youtube og å lese på forums :)

Jeg regner med det blir en vaktstasjon ved inngangen hvor kvaliteten på dagens barbering blir vitenskapelig målt slik at bare personer med tilfredstillende utstyr og metode slipper inn ;)

Så absolutt, de som ikke er tilfredstillende barbert vil få æren av å holde barberdemoen senere kvelden ;)

Veit dykk noko om sted,program etc. enno?

Stedet er Ole Deviks vei 16b i Oslo

Program? Stort sett alt som har med kniver/knivbarbering å gjøre :) Vi setter nok ikke opp noe program i den forstand, i prinsippet er det bare en gjeng med knivfrelste som møtes for å prate/dele erfaringer og ha en hyggelig dag :)

Hei!

Jeg er og ganske ny når det gjelder tradisjonell barbering, men kan gjerne tenke meg å komme!

Hvis det ennå er åpent for påmelding, da :)

Velkommen skal du være, vi stenger ikke for påmelding før vi stenger og går hjem :)

Datoen for RazorCon begynner å nærme seg og her følger litt detaljer:

NB! Husk at datoen er flyttet til lørdag 25. August!!

Adressen det finner sted er Ole Deviks Vei 16B, 0666 Oslo

Navnet på ringeklokken er Avelias

Jeg kan treffes på tlf: 4668 4668

Bjørnar treffes på tlf: 97431423

Vi vil være der fra ca. 11:00, og holder på til sistemann drar eller sovner :)

Vi sørger for grill(er), hver enkelt tar med seg hva de måtte ønske å spise.

Vi holder kaffe og vann, drikke utover dette må man ta med selv.

Det er ikke alkoholfritt, men vi oppfordrer selvfølgelig til et visst grad av måtehold da vi tross alt skal håndtere relativt skarpt utstyr :)

Det vil bli avholdt loddtrekning blant alle som kommer med flotte premier!

Ser frem til å treffe alle sammen der!

Har fått greie på at denne datoen er jeg invitert i 50 års lag til broder'n og siden det er 'tjukke' slekta må jeg nok prioritere det. Men ønsker alle som kommer dit og arrangører en flott dag, tror dette blir helt knall :)

Her er et lite sammendrag med film og bilder fra gårsdagen.

Takk til alle som kom, og ikke minst til barbershop.no, shaving.ie og scrupleworks som alle donerte fantastiske gaver og premier, vi hadde ikke klart å gjøre det så vellykket uten dere!

Jeg jusker litt og kopierer postene fra straightrazorplace, så teksten videre i posten vil være på engelsk, håper det går bra :)

Here's a quick vid we shot while doing some shaving and resto work.

It was shot while under the influence so it is a bit on the rough side...

Oh, the participants were not exactly sober either:)

No prep or any other modern shenanigans were used for this redneck-style video of us doing the deed:)

http://www.youtube.com/watch?v=iald1rsnGlI

Here's the few pics I remembered to shoot tonight.

17FFC5CA-31A4-448E-9B86-B52AFFB72E73-17801-00001C484EF8E66F.jpg

Gissy, Ove and Str8fencer

D45AB0F8-E2AC-448F-B65F-2DD7018A663D-17801-00001C485BCE1027.jpg

161389B8-5415-4ECD-B11D-11793B25DE91-17801-00001C486D092E45.jpg

Barbershop.no donated a most generous gift for the meetup.

B2E4D993-35A1-4D61-AAFE-A2B5CEBCE329-17801-00001C4884DB5DA9.jpg

BBQ!

Here's another video. This time it is a honing demo I did for a few of the lads attending.

As it was done in Norwegian' date=' I figured I'd remove the audio and just add some music and the odd text-info.

[media']http://www.youtube.com/watch?v=ITkkXr0QCvI&feature=plcp[/media]

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...