Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
gissy

Begynne med kniv

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for at jeg har lyst til å lære meg å barbere meg med kniv. Jeg liker DE'ene mine og vil nok fortsette å bruke de også, men jeg har lyst til å gå litt videre. Det jeg lurer på er hvor jeg skal begynne. Jeg vil begynne litt lavbudgett i første omgang. Har noen av dere noen gode forslag på en bra måte og starte på?

Hei, siden du bruker DE antar jeg du har både kost og såpe og du trenger da kun en stropp og en barberklar kniv for å komme igang. Whipped dog razors på denne siden: http://whippeddog.com/straightrazors/view/sight-unseen-deal selger brukte, men barberklare kniver og stropp til en rimelig penge. Det er en tråd om det her: http://forum.barbershop.no/index.php?/topic/910-kul-side-whipped-dog-razors/ Går du for den rimeligste dealen (usett) får du nok ikke noe smykke av en barberkniv, men du får en kniv som fungerer og du kan finne ut om dette er noe for deg før du investerer i dyrere utstyr. Det at en kniv er slipt opp av en kan som kan det og er barberklar er igrunn det viktigste når man starter med knivbarbering, en sløv kniv kan ta motet fra hvem som helst...

Skulle du ha lyst til å kjøpe fabrikkny kniv vil jeg anbefale Dovo, Thiers Issard eller Böker, alle disse merkene har kniver til under tusenlappen og som samtidig holder bra kvalitet, (Dovo med imitert skilpaddeskall f.eks, har fått mye skryt og er en bra kniv), forviss deg bare om at den leveres 'shaveready' eller send den til noen som kan gjøre det. Fitjar såpekokeri har egen slipetjeneste og jeg tipper også at det er forummedlemmer her som vil være behjelpelige. Følg også med på 'classifieds' på Straightrazorplace, der dukker det ofte opp kupp på både kniv og stropp, knivene som selges av medlemmene her er som regel også barberklare. Når det gjelder stropp så er det greit å ikke legge for mye penger i den første da de har lett for å få litt 'juling' i starten. Du kommer vel nesten ikke stort billigere ut enn med 'Whipped dog' sine stropper ellers har vel Dovo stropper med både tøy og lærside til en overkommelig pris og du får kjøpt de her på berget.

Håper dette hjalp noe :)

Bestilte meg en shavette fra barbershop inkl. litt utstyr. Denne ordren ble ferdiggjort 26.03. Men har fremdeles ikke fått pakken i posten eller noe sporingsnummer. Hvor lenge må man vente på dette tro?

Pakken har ankommet nå. Bare de som har vært trege å sent ut hentelapp.

Men hadde ikke fått den automatiske mailen som blir sent ut fra barbershop. Ikke i Spamfilteret heller.

Men nå kan jeg trene på barbering i hele påsken. :)

Jeg har alltid fått pakkene fra barbershop dagen etter de ble posta.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this