Jump to content
Barbershop.no forum
Dickies

Lets do it the right way.

Recommended Posts

Hallo. Jeg har alltid vært ganske oppgitt over det med å barbere seg ettersom jeg har "slitt" mye med sår/rød hals og barberings nupper. Men har skjønt at det krever tid og teknikk noe som jeg har fått til nå. Men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med produktene de har i vanlige butikker hvor jeg har prøvd det meste. Har kommet frem til at L`oreal er det som funker best for meg, men det er ikke helt fornøyd derfor har jeg begynt å lete etter nye løsninger og dermed fant jeg denne siden. Må si det kribler litt i fingrene etter å komme igang og gjøre det "the right way". Og ettersom jeg er vandt med å ta meg god tid til barbering tenker jeg dette er midt i blinken for meg! Jeg har satt sammen en handle liste som jeg slenger ut her hvor jeg håper på noen tilbakemeldinger fra dere litt mer erfarne. Jeg har forresten kombi-hud.

-Høvel

-Barberkrem (avocado)

-Blader

-Blodstillerstift

-Aftershave

-Kost,såpe&skål

Mest usikker på den siste der, men syns det var ett billig sett med det jeg trenger om jeg trenger skål da det er i den barberkremen jeg har satt opp.

På forhånd, takk for svar! :)

Hei og velkommen

Jeg har høvelen som du har linket til, og jeg vil si den er den beste jeg har prøvd! Den kan justeres, og den er ikke vanskelig å bli kjent med. Vær bare forsikitg rett i kanten av neseboret da høvelhodet ikke gir så mye plass til å komme til rett under nesa...(har kuttet meg litt et par ganger da jeg har presset på litt for mye for å komme til....)

Jeg har ikke brukt Taylor of Bond street barberkrem, men jeg går ut i fra avokado er mild mot huden. Jeg kan også anbefale truefitt and Hill ultimate comfort krem, den er mild og en av de beste kremene jeg har testet.

Alum block er fint å ha, og den varer LENGE!

Feather er de skarpeste... kan kanskje være lurt å ta med en liten pakke derby mens du er i lærefasen...

Jeg kjenner ikke den after shaven, men kan anbefale D.R Harris after shave milk... den er veldig mild og lindrende hvis du har ømfintlig hud.

Jeg har også et område under haken med barberkviser, og det eneste jeg funnet som fungerer best er å barbere hver eneste dag og vær veldig forsiktig akkurat på det utsatte området, bruk riklig med krem, start med 2 pass for å ikke irritere for mye. Barberolje under kremen kan også være lurt hvis problemet skulle fortsette.

Håper disse tipsene hjelper deg litt på veien til en bedre barbering:) meld gjerne tilbake hvordan det gikk :)

EDIT:

settet med skål og kost er fint. Lettere å skumme kremen med skål, men såpen er best å skumme rett i ansiktet.

Hei,

Jeg bruker Taylor of Bond street barberkrem med avocado. Jeg synes den er meget bra, en av de beste jeg har prøvd. Jeg har ganske tørr hud og den gir mye fuktighet og en behagelig barbering! Jeg bruker ikke noen skål, jeg skummer opp med kosten direkte i ansiktet.

Lykke til med barberingen!

Hei!

Ser du allerede har fått mange gode svar :) Dessverre er Progress utsolgt nå. Merkur sliter veldig med å dekke etterspørselen, og vi får rett og slett ikke inn så mange høvler vi ønsker, samtidig som vi må vente mange måneder før de kommer. Utrolig frustrerende. Ta kontakt på andreas@barbershop.no så kan du få en god pris på Futur i stedet.

Mvh,

Andreas

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...