Jump to content
Barbershop.no forum
ChristianX

Aggressiv Futur

Recommended Posts

Jeg har fått i gave et Merkur Futur bareringssett. Settet er jo utrolig stilig og formlig lyser av kvalitet. Problemet er bare det at jeg synes at Futur høvlen er altfor aggressiv, selv i stilling 1.

Har barbert meg med Merkur 34C HD i 3 år og det er gir meg en tett og problemfri barbering. Har prøvd forskjellige typer blader, men jeg blir ikke venner med Futur høvelen. Er det noen som har noen tips eller forslag ??

Christian

Hei.

Vet at på noen av disse ikke er "strammet" skikkelig.

forsøk å ta av hodet og ta ut bladet. Hold skaftet og dra opp hodet og snu det mot en finere setting. ( du merker at du får løftet hodet ifra skaftet og at det er en fjær der)

Fungerte det? Jeg er litt usikker på det der med stilling av futuren.. Har ikke merket veldig mye forskjell, så kanskje jeg skal prøve Cake man sitt triks hvis min også er sånn..

Jeg fant ut at "bladholderen" i høvelen ikke var skrudd ned som jeg fikk tips om. Det var en halv runde som manglet. Etter "rekalibrering" så er nivå 1 merkbart mildere enn før!

Demontering av futur (på eget ansvar):

Min oppfattning er at Futur (nivå 1) fortsatt litt mer aggresivt enn Merkur 34C HD. Men det har kanskje med at jeg har brukt HD'en i flere år og er vant til den.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...