Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
ENEKSO

Spennende!

Recommended Posts

Hei!

Snublet over nettsiden til Barbershop.no for et par dager siden. Etter det har jeg lest og lest, og blitt mer og mer fascinert og interessert i dettte med tradisjonell barbering. Er egentlig ikke så veldig imponert over plastikkhøvlene (, og hvorfor skal de vibrere egentlig?) og hater ihvertfall gel.

Har akkurat bestilt min første tradisjonelle høvel og valget falt på Muhle R89 med Derby Extra blader ++ Gleder meg vilt til å prøve skikkelig barbering.

Hei, og velkommen hit.

Jeg har ennå ikke hørt om noen som angrer på at de går over til tradisjonelt barberutstyr, så din snubling innom disse sidene kan være starten på et lykkeligere liv :D

Hei!

Det er flott, jeg tror nok du ikke kommer til å angre på det :)

Er egentlig ikke så veldig imponert over plastikkhøvlene (, og hvorfor skal de vibrere egentlig?) og hater ihvertfall gel.

Den eneste grunnen jeg ser til at det er batterier i barberhøvler er at Procter & Gamble som eier Gillette også eier Duracell. I følge denne artikkelen fra New York Times vedtok en føderal dommer i Connecticut at Gillette ikke fikk lov til å hevde at vibrasjonen gjør at hårene løftes vekk fra huden pga. at det ikke var vitenskapelige bevis for dette. Vet ikke helt hva slags fordeler de hevder vibreringen har nå, men det virker i alle fall som det er ganske tynt grunnlag for påstandene.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this