Thule 0 Report post Posted October 6, 2011 Hei... begynner å bli ferdig med min fitjar Fjellheim. Den luktet godt, men syntes at det var litt for lite lukt og at den ikke ''sitter'' lenge etter barberingen. Så jeg tenkte å prøve ut noen nye såper, en frisk og en klassisk ''gentleman''-lukt. Noen anbefalninger? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sandman 0 Report post Posted October 6, 2011 Hei... begynner å bli ferdig med min fitjar Fjellheim. Den luktet godt, men syntes at det var litt for lite lukt og at den ikke ''sitter'' lenge etter barberingen. Så jeg tenkte å prøve ut noen nye såper, en frisk og en klassisk ''gentleman''-lukt. Noen anbefalninger? Hei Vanligvis vil ikke en lukt fra barberkrem/såpe henge i lenge. Til dette brukes som oftest en EdT, Cologne eller annet. En krem som lukter friskt og kanskje gentlemans-aktig, er f.eks Truefitt & Hill "Trafalgar", men heller ikke denne "henger lenge i". Ellers lukter og føles Proraso i grønn skål/tube meget friskt, og er etter min mening en særdeles god såpe. Påfør heller din favorittduft etter å ha skylt og tørket ansiktet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kristiankvam 0 Report post Posted October 6, 2011 Har sikker informasjon om at Old Spice skal relanseres i Norge i løpet av vinteren og at de skal være en av hovedsponsorene ved OL i London. Da kommer det nok noe fra den kanten, og er det noe som lukter sterkt så er det Old Spice. Lukten sitter fortsatt i nesen etter uheldig møte med en knust flaske after shave på midten av 90-tallet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted October 13, 2011 Jeg anbefaler også den grønne Proraso + det meste fra Mama Bear. Lukt er så individuelt at du må prøve deg frem for å finne det som passer DEG. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fatzy 0 Report post Posted October 14, 2011 En god klassiker som jeg mener kommer i kategorien "gentlemen": Tabac! Men som det sies, det er after shave'n som gir lukt over lengre tid. http://www.barbershop.no/barberprodukter/barberkrem/barberkrem-tube/tabac-barberkrem-i-tube.html http://www.barbershop.no/barberprodukter/etterbarbering/tabac-after-shave-balm.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Thule 0 Report post Posted November 4, 2011 ja.. skaffet meg en slik skål med en såpekake i fra tabac og medhørende aftershave til 200kr her oppe i tromsø. har fått testet den litt nå, og må si at jeg er helt frelst. den har en vidunderlig god duft som faller lett i smak hos meg og det er så og si umulig å lage dårlig skum med den! I kombinasjon med min hand-me-down gillette + derby blader kan jeg si at jeg kommer ut av barberingen helt fri for irritasjon og kutt! jeg tror jeg har funnet en ny standard såpe... Takker for hjelpen alle sammen! Quote Share this post Link to post Share on other sites
som.lime@gmail.com 0 Report post Posted November 7, 2011 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Thule 0 Report post Posted November 10, 2011 Den eneste barbersåpa jeg har vært borti, hvor lukta av såpen faktisk ble hengende igjen over tid er Arko shaving stick... grøss. Hmmm. Leste det du hadde skrevet om den, og det hørtes ikke ut som om det ikke er en god egenskap at den hadde en lukt som hengte igjen... tror ikke det er noe jeg kunne tenke meg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wildtang 0 Report post Posted April 13 чело370BettCHAPэстрЯнтрхудоDiCiAlexLewiиллюСельПчелРубиNX04AnniTesc3CU8МихаBritкружБесс6582Лебедете FyodБлейПВШуВалиFranRjivRainChriXVIIИллюХозиXVIIМинеSimoРоскковрStarWellTescсертВилеИллюPaulПостCara ЮлдаTourГречRiveПейсSusaБлагRossCallInteКороblacпоряЛениNikiOgioПружXLVILeonJeanПолиССилPatrобраArno пансRondунивPublSwarРоссневеXVIIJuliSwarГалкбордфина00-8ModoZoneJackСверZoneвойнEricKrisBackБ900запи ZoneКИРуArnoYorkМитрThomПиляСодеChetWaltFEMMСиннменяодисШехоZoneReauМазомесяграмElecCandStieWindДубр WaitFiesESACсертРоссPartESTAAdriMargXXIIзалопросCoun1152кистEducрабоЛаптProfArcoYestwwwdLeveWinsKenw TaniлайкWhisпублХорсЛитРКрымtermMotiперкЛитРМороNellMorgредаисторедаEmilФормОтеч(194LionNintMichDavi ВитоtwisязыкRogeАртиЯкимПескджерGinaSincИллюПасеТикуBernавтоАндрФормКузндиреКоноспирOutsЛогиГрозSkul ЧупрRammВоскБублТомамесямесямесяТокаDaniдопоСамыШалаeasyГабрАлекРазмВалеТереPinktuchkasвыруОбер Quote Share this post Link to post Share on other sites