Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Thule

Tips for ny såpe med mye lukt

Recommended Posts

Hei... begynner å bli ferdig med min fitjar Fjellheim. Den luktet godt, men syntes at det var litt for lite lukt og at den ikke ''sitter'' lenge etter barberingen.

Så jeg tenkte å prøve ut noen nye såper, en frisk og en klassisk ''gentleman''-lukt. Noen anbefalninger?

Hei... begynner å bli ferdig med min fitjar Fjellheim. Den luktet godt, men syntes at det var litt for lite lukt og at den ikke ''sitter'' lenge etter barberingen.

Så jeg tenkte å prøve ut noen nye såper, en frisk og en klassisk ''gentleman''-lukt. Noen anbefalninger?

Hei

Vanligvis vil ikke en lukt fra barberkrem/såpe henge i lenge. Til dette brukes som oftest en EdT, Cologne eller annet.

En krem som lukter friskt og kanskje gentlemans-aktig, er f.eks Truefitt & Hill "Trafalgar", men heller ikke denne "henger lenge i". Ellers lukter og føles Proraso i grønn skål/tube meget friskt, og er etter min mening en særdeles god såpe. Påfør heller din favorittduft etter å ha skylt og tørket ansiktet. :)

Har sikker informasjon om at Old Spice skal relanseres i Norge i løpet av vinteren og at de skal være en av hovedsponsorene ved OL i London. Da kommer det nok noe fra den kanten, og er det noe som lukter sterkt så er det Old Spice. Lukten sitter fortsatt i nesen etter uheldig møte med en knust flaske after shave på midten av 90-tallet. :P

Jeg anbefaler også den grønne Proraso + det meste fra Mama Bear.

Lukt er så individuelt at du må prøve deg frem for å finne det som passer DEG.

ja.. skaffet meg en slik skål med en såpekake i fra tabac og medhørende aftershave til 200kr her oppe i tromsø.

har fått testet den litt nå, og må si at jeg er helt frelst. den har en vidunderlig god duft som faller lett i smak hos meg og det er så og si umulig å lage dårlig skum med den!

I kombinasjon med min hand-me-down gillette + derby blader kan jeg si at jeg kommer ut av barberingen helt fri for irritasjon og kutt!

jeg tror jeg har funnet en ny standard såpe...

Takker for hjelpen alle sammen!

Den eneste barbersåpa jeg har vært borti, hvor lukta av såpen faktisk ble hengende igjen over tid er Arko shaving stick... grøss.

Hmmm. Leste det du hadde skrevet om den, og det hørtes ikke ut som om det ikke er en god egenskap at den hadde en lukt som hengte igjen... tror ikke det er noe jeg kunne tenke meg.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this