Jump to content
Barbershop.no forum
gissy

Sier hei og har noen spørsmål

Recommended Posts

Hei er ny her og ganske ny på tradisjonell barbering også. Jeg har hatt lyst til å prøve DE høvel ganske lenge nå og kjøpte meg en billig Weishi på ebay for å finne ut om dette var noe for meg. Jeg er nokså fornøyd med den og barberingen har gått over all forventning fram til idag når jeg tydeligvis hadde blitt litt vel tøff og respektløs ovenfor verktøyet og jeg skar meg endel.

Nå har jeg lyst til å kjøpe meg en litt bedre høvel, helst en til rundt 500-lappen, er det noen spesielle dere vil anbefale?

Nå bruker jeg Proraso barberkrem eller col. conk såpe, såpen er jeg fornøyd med, men prorasoen blir tydeligvis for sterk for huden min og svir endel. Hvilke andre kremer vil dere anbefale? Er Palmolive sin barberkrem bra? De har den rimelig på Vita.

Har også lyst på en ny kost da jeg hitill bruker en syntetisk fra Bodyshop som jeg kjøpte for noen år siden, men jeg har ett litt stramt budsjett. Har sett på Min lenke og Min lenke , er det noen som har noen erfaringe rmed disse? Eller kan anbefale en god børste på Barbershop som ikke lager høl i lommeboka?

På forhånd takk!

Heisann, her har du en anmeldelse på B&B på høvelen din. Antar det er den samme... Virker som den får endel minus på å ikke være aggressiv nok... Har du ett budsjett på 500 kr kunne kanskje denne være ett godt valg.. merkur høvlene er bra og denne er justerbar. Ellers er jeg mer en knivbarberer og andre vil sikkert kunne gi mere utfyllende tips om høvel enn meg. Når det gjelder såpe, har du prøvd proraso i hvit skål? Den med aloe vera. Jeg har forholdsvis ømfintlig hud og den fungerer bra for meg.

Har prøvd palmolive som du beskriver, men synes den gir for dårlig glid. Iallfall sammenlignet med proraso, som faktisk er noe av det bedre jeg har prøvd og jeg har prøvd noen..

Hei

Jeg støtter forslaget til Barberer'n. En Merkur Progress er en svært god og ganske rimelig høvel, som har den fordelen at den har et justerbart hode. Dette gir deg muligheten til å øke "aggressiviteten" på bladet, etter som du blir sikrere på teknikken.

Ellers er denne http://www.barbersho...arberhovel.html svært populær, men har ikke muligheten for justering av hodet.

Når det gjelder koster, får denne fra Mühle (http://www.barbersho...r-tip-sort.html ) svært gode tilbakemeldinger, og er heller ikke veldig dyr. Selv er jeg meget fornøyd med en billig svinebust-kost fra Proraso ( http://www.barbersho...barberkost.html ). Jeg velger stort sett denne eller tilsvarende, fremfor langt dyrere grevlinghårs-koster, da jeg synes den stivere busten gir en grundigere innsåping. I tillegg holder den pga sin store størrelse, på mer enn nok vann og skum under bruk

Ellers er jeg også enig med Barberer'ns anbefaling av Proraso barbersåpe i hvit skål (med nesten kremet konsistens). Den er mildere mot huden, og gir meget godt skum ( http://www.barbersho...-aloe-vera.html ). I det hele tatt gir alle Proraso's produkter stor valuta for pengene, og mange returnerer alltid til disse, selv etter å ha forsøkt mye dyrere merker.

Pass også på å få med deg gode og nyttige tips om barbering med høvel herfra: http://www.barbershop.no/artikler

Takk for svarene! Jeg har sett endel på Progressen, men har lest endel særlig på Badger & Blade at byggekvaliteten er veldig opp og ned å det har gjort meg litt usikker.

Jeg har også fått med meg at endel er fans av svinebust, men har vel egentlig lyst til å kjøpe en badger først også heller prøve en svinebust senere.

Tusen takk for tips og svar :)

Jeg har 3 ulike høveler. En skamdyr merkur VISION. Kjempegod høvel. Nydelig å holde i. Vanskelig å barbere seg under nasen. Ikke verdt pengene. Har også en Gilett DE høvel som jeg kjøpt på bruktmarked. Betalte 40 NOK. God høvel, men for kort skaft etter min smak. Favoritthøvelen for tiden, er Feather Popular Double-edge Safety Razor (FeatherPopular). Utrolig mild, men likevel barberer helt fantastisk. Betalte 16 USD.

Når det gjelder såpe, er VITOS favoritten. Betalte £ 12 for 1 kg. Har såpe i årevis. Lukter deilig mandel. Er veldig godt fornøyd.

Kosten er den badger, men vil nok prøve meg på en svinebust med tiden.

Lykke til med valgene!

34 hd er i hvert fall en god høvel. Men hvis du er ute etter en god såpe så vil jeg absolutt anbefale såpenee fra Fitjar Såpekokeri. Håndlaget og av beste kvalitet. Jeg handler i hvert fall alle mine såpe hos Jorunn.

Beklager at jeg ikke har svart før nå. Jeg har brukt tiden min på Badger & Blade siden det er så lite som skjer her. Jeg er nå en eier av 8 DE høvler, 4 koster og diverse kremer og såper. Favoritthøvelen min har uten tvil blitt Mühle R89 som jeg kjøpte her på Barbershop. Jeg har valgt å holde meg unna Merkur etter å ha lest ganske mye negativt om kvalitetskontrollen derfra. Jeg har siklet endel på en Mergress, en oppgradert utgave av Progressen, men prisen er litt vel stiv for meg.

Jeg fikk kjøpt meg en Gillette Slim for å ha en adjustable, men har ikke fått prøvd den ennå. Driver akkurat nå med å finne ut hvilke blad jeg foretrekker. Og da vil jeg ikke sjonglere for mye med alle de andre tingene.

Takk for alle råd

Favoritthøvelen min har uten tvil blitt Mühle R89 som jeg kjøpte her på Barbershop. Jeg har valgt å holde meg unna Merkur etter å ha lest ganske mye negativt om kvalitetskontrollen derfra.

Flott å høre at du er fornøyd med R89! En meget god høvel!

Når det gjelder Merkur så får i alle fall vi veldig få klager. Har du et problem med noe du har kjøpt hos oss så bytter vi det uten spørsmål :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...