Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
oys

Kviser

Recommended Posts

Kunne sikkert søkt meg opp på google angående kviser, men føler jeg har prøvd så mye forskjellig nå at jeg spør her heller.

I en alder av 23 har jeg begynt å få kviser, igjen.. Hadde som 17-18åring de vanlige kvisene som alle har, disse forsvant da jeg var rundt 19-20. For rundt 1 år siden fikk jeg opp øynene for tradisjonell barbering, og alle kremer osv som følger med her. Jeg kjøpte meg også litt rensekremer og fuktighetskremer for første gang i mitt liv. Mulig jeg bommer litt, men føler disse kvisene jeg har nå, kom rundt denne tiden da jeg begynte med kremer osv.... Jeg har prøvd Bulldog sine kremer, Clinique og litt forskjellige merker, og når jeg bruker rensekremer så føler jeg egentlig bare det blir verre! Kvisene blir det flere av, og de er større... Hvorfor skjer dette?

Har lest litt om Sebamed sine serier mot kviser, er dette noe å prøve?

Jeg har et sunt kosthold (selvom noen mener kosthold er likegyldig), men bruker litt proteinpulver. Kan dette ha innvirkning?

Setter pris på all hjelp.

Jeg har kommet opp i årene, men på grunn av at jeg bruker medisin med bivirkninger har jeg begynt å få kviser igjen.

Det jeg husker som det var i går, var at jeg var fryktelig plaget av kviser i 18-19-års alderen.

Jeg hadde fått en barbermaskin til konfirmasjonen, men da jeg sluttet å bruke den og gikk over til høvel, ble det mye bedre. Har aldri brukt maskin siden-

Jeg hadde en gammel høvel etter min bestefar. Den var fra 30-årene, men den beste høvelen jeg noen gang hadde hatt, inntil den nærmest gikk i oppløsning fordi den var laget av bakelitt, og flere omganger med aralditt greide ikke å holde den sammen.

Alle høvler med mer enn ett blad lider av den skavanken at skjegg setter seg fast mellom bladene, og høvelen blir ubrukelig etter en eller to gangers bruk.

Jeg har en tid benyttet meg av "engangshøvler" med mer enn ett blad, og de er virkelig engangs ... :)

Så kjøpte jeg endelig en høvel fra barbershop. Den barberer mye bedre. Jeg har skjegg men bruker høvelen til å stusse. Den kan brukes flere ganger, og den behandler huden meget skånsomt. Det hender at jeg bruker litt etterbarberingsvann, men slett ikke hver gang. Det holder med vanlig vask.

Men her dreier det seg om kviser.

Det som er rart er at jeg får kviser der det IKKE er skjegg. Jeg får kvisene på nesen først og fremst, og i nesevingene. Steder jeg IKKE barberer meg. Det er også en ting til som er litt rart:

Den medisinen jeg får av legen fungerer ikke. Det er en antibiotisk medisin som heter Danacil. Helt uvirksom. Dyr er den også.

Det som har fungert for meg er Brevoxyl, som fås på apotek uten resept. Den må brukes ofte, mye oftere enn anbefalt, men det er jo sånn her i Norge at man ikke alltid får lov til å anbefale det som faktisk virker. Det norske helsevesen prioriterer medisin-industrien fremfor folks helse, og vil heller anbefale det som gir mest penger i kassen. Vi har et korrupt system her i landet, så tro ikke at vi er forskånet fra sånt.

Det finnes andre salver/kremer også, jeg anbefaler at du prøver litt forskjellig så du finner noe som passer for deg. Dessverre er disse kremene ganske dyre.

Essensen i dette innegget var: Bruk en skikkelig høvel. Du får den fra barbershop.no.

Jeg vet ikke om protein har noe negativ innvirkning, men syns det virker underlig. Prøv å holde en god balanse mellom karbo og protein. De uheldige virkningene av rødt kjøtt og naturlig fett (oljer og ordentlig smør) tror jeg er overvurdert.

I min tid sa man at sennep gir kviser. Rent sprøyt. Sennep er sunt, og de fleste sterke kryddere inneholder rikelig med antioksydanter som er bra for kroppen. Ketchup er sikringskost, iallfall når en ser bort fra at de tilsettes for mye sukker. Bruk ketchup, men spis heller mindre søt mat.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this