Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
theKopite

Parfymen i produktene på barbershop.no

Recommended Posts

Hei!

Ser at det er parfyme i ganske mange av barberkremene, samt mange andre barberprodukter, på barbershop.no. Et eksempel er den populære barberkremen Proraso. Er dette mer "naturlig" parfyme enn de syntetiske parfymene som finnes i f.eks. Gillette sine barberskum som du får kjøpt i vanlig butikk? Slik syntetisk parfyme har ivf. veldig dårlig innvirkning på huden til de aller fleste.

Jeg har sensetiv hud, og syntetisk parfyme ala Gillette sin barberskum er derfor "døden" for huden min.

Ser at f.eks. Mühle sin barberkrem inneholder 99 % naturlige ingredienser, og at den IKKE inneholder parabener, mineralolje eller alkohol. Dette høres meget bra ut. Min sensetive hud trives mye bedre med naturlige og ikke kunstige produkter. Likevel står det under produktbeskrivelse og under ingredienser at den inneholder Parfum (Fragrance).

Tenkte derfor å høre om hva forskjellen er på den type parfyme kontra gillette's syntetiske, før jeg går til innkjøp av tradisjonelle barberprodukter.

På forhånd takk

Hei,

Jeg er også en av de som reagerer dårlig på parfyme og enkelte andre tilsettingsstoffer i hud- og barberingsprodukter. Jeg kan lite om hvilke typer naturlige/unaturlige stoffer som finnes, men har erfaring i prøving og feiling med endel produkter.

Mühle sin barberkrem og Proraso fungerer helt greit parfymemessig, men som med alle kremer jeg prøver så er det noe de inneholder som gir en viss irritasjon. Jeg har funnet at barbersåper fungerer mye bedre, og at jeg der kan tillate en viss "parfymering". eks så tåler jeg godt enkelte såper fra en produsent, men ikke andre. Det har også vist seg å være viktig for min hud at såpen er av god kvalitet.

Eksempelvis så er Fitjar Såpekokeri en produsent hvor jeg tåler det meste av såper, men ingen kremer. Dette på tross av at såpe og krem av samme type inneholder samme "parfymering". Her er det stoffene som kremen er laget fra som jeg reagerer på.

Proraso er en såpass god krem at denne bruker jeg likevel hvis skjegget blir litt langt, irritasjonen er minimal sett i forhold til å bruke såpe som jeg fortsatt sliter mer med å få til å gi like god fukting av skjegg som denne. Mühle er også en av de bedre kremene jeg har prøvd.

Mitt beste tips er å kontakte Fitjar, Barbershop.no og andre produsenter/leverandører og få tilsendt prøver på produktene. Disse sendes ofte ut for en relativt lav pris. Sånn sett så slipper du å gjøre de værste bomkjøpene. Har et par av de på baken selv, og det er kjipt.

Håper dette kan hjelpe deg i jakten! :)

Hei,

Jeg er også en av de som reagerer dårlig på parfyme og enkelte andre tilsettingsstoffer i hud- og barberingsprodukter. Jeg kan lite om hvilke typer naturlige/unaturlige stoffer som finnes, men har erfaring i prøving og feiling med endel produkter.

Mühle sin barberkrem og Proraso fungerer helt greit parfymemessig, men som med alle kremer jeg prøver så er det noe de inneholder som gir en viss irritasjon. Jeg har funnet at barbersåper fungerer mye bedre, og at jeg der kan tillate en viss "parfymering". eks så tåler jeg godt enkelte såper fra en produsent, men ikke andre. Det har også vist seg å være viktig for min hud at såpen er av god kvalitet.

Eksempelvis så er Fitjar Såpekokeri en produsent hvor jeg tåler det meste av såper, men ingen kremer. Dette på tross av at såpe og krem av samme type inneholder samme "parfymering". Her er det stoffene som kremen er laget fra som jeg reagerer på.

Proraso er en såpass god krem at denne bruker jeg likevel hvis skjegget blir litt langt, irritasjonen er minimal sett i forhold til å bruke såpe som jeg fortsatt sliter mer med å få til å gi like god fukting av skjegg som denne. Mühle er også en av de bedre kremene jeg har prøvd.

Mitt beste tips er å kontakte Fitjar, Barbershop.no og andre produsenter/leverandører og få tilsendt prøver på produktene. Disse sendes ofte ut for en relativt lav pris. Sånn sett så slipper du å gjøre de værste bomkjøpene. Har et par av de på baken selv, og det er kjipt.

Håper dette kan hjelpe deg i jakten! :)

Hei Ralph, og tusen takk for hurtig og god tilbakemelding.

Dette var meget godt svar, og jeg skal absolutt ta dette til betraktning når jeg kjøper mine første produkt. Har blunket ut Mühle sin barberkrem som et mulig kjøp, da denne inneholder 99 % natulige ingredienser.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this