Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
steinar_lund

Gillette barberblader

Recommended Posts

Hva i all verden har skjedd med prisen på disse bladene? Jeg så dem i dag hos Kiwi til nesten 125 kroner for en 5-pakning. Det blir jo nesten 25 kroner pr. stykk! Jeg må ta det forbeholdet at jeg ikke fikk sett hvilke blader det var, Mach 2 eller 3 med eller uten Turbo osv. Kanskje det var en type blad som alltid har vært dyre. Det var iallfall ikke Fusion Power eller hva det nå heter; de hang ved siden og var enda dyrere. Men 25 kroner for et barberblad er jo avsindig dyrt? :evil:

Jepp! Helt sykt hva man kan ta seg betalt når man så og si har monopol. Men det er priser som dette som gjør at vi DE brukere kan le høyt når vi går forbi hyllene med Gillette bladene :D

Grunnen er sannsynligvis at når man skal kjøpe et produkt sammenlikner man priser ubevisst med tilbudet på stedet, for alle barberbladene man ser. Dersom det finnes en ny versjon 'med ekstra alt' som er knalldyrt er sjansen for at du kjøper den nest dyreste mye større enn dersom den dyreste ikke hadde eksistert. Da ville du istedet gått for versjonen under der igjen. Dette er typisk for alle produkter, og når du begynner å være obs på det slår det deg ganske ofte...

Jeg synes Barbershop burde ha en kort reklame på TV der det kort og brutalt vises hva slag lureri vi blir utsatt for av Gillette mht til prissetting.Dersom flere ble klar over hva det egentlig koster å bruke Gillette kontra tradisjonell barbering,vil en slik spot fort betale seg!

hmm, grådig dyrt med reklame. Fare for off topic her, men etter litt søk på nett ligger 10 sek. reklametid på tv2 på opp mot 100.000kr avhengig av seere på den gitte tiden. Tror jungeltelegrafen er et billigere alternativ. Har overbevist 4 stk. til nå.

Du har rett Kjell.

Ante ikke at det var så dyrt med reklame.

I min jobb treffer jeg en del mennesker hver dag,og snakker ofte om fortreffeligheten til tradisjonell barbering

Jeg tror at jeg har overbevist 5-6 stykker hittil

Guest Frosk

Hehehe, ser denne posten en del år senere og nå er bladene dobbelt så dyre, og man får gjerne bare en 4 pack også..

Jeg tror jeg skal skaffe meg en straight razor jeg, jeg bruker tross alt kun høvel på halsen og trimmer i ansiket.

På den måten kan jeg pleie en hobby, knivsliping, i tillegg :ph34r:

Prisene på høvler kommer bare til å øke så lenge folk kjøper dem, og gillette har vel snart 12blader og to motorer og koster 500kr stk :/

ja de er heller ikke noe behagelige å bruke.blir fort lugging.. og der tar for lang tid da de ikke er veldig effektive på litt lengre hår..så er der jo mye annet som er bedre med tradisjonell barberingen også da. 

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this