Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
ofolde

Gammel kniv

Recommended Posts

Har arvet en barberkniv. Det er en Carl Schmidt Sohn A.G. På bladet står det Damascus. På den andre siden står tallet 17. Kniven er litt rusten. Har denne kniven noen verdi? Går det an å fikse den slik at den blir brukendes igjen? Hva vil det koste?

Har arvet en barberkniv. Det er en Carl Schmidt Sohn A.G. På bladet står det Damascus. På den andre siden står tallet 17. Kniven er litt rusten. Har denne kniven noen verdi? Går det an å fikse den slik at den blir brukendes igjen? Hva vil det koste?

Kniven kan muligens fikses av kyndig person. Legg ut et bilde av knivens blad sett fra begge sider, så kan forumets medlemmer garantert komme med betraktninger rundt om denne kan reddes.

Kostnadene for restaurering kommer vanligvis rundt et par-tre hundre kroner dersom kniven er i nogenlunde stand. Er den i kjempestand trenger du bare å slipe den, og det koster vel en hundrings.

Forsøker å laste opp bilder av kniven, men får bare error. "Serveren ga en feilmelding under opplastingen"

Har endret innstillinger som står anbefalt under "hjelp for å legge ved filer"

Noen som har peiling?

Kjærer mac-løve.

Forsøker å laste opp bilder av kniven, men får bare error. "Serveren ga en feilmelding under opplastingen"

Har endret innstillinger som står anbefalt under "hjelp for å legge ved filer"

Noen som har peiling?

Kjærer mac-løve.

Feil på forumet kanskje? Jeg får ikke lastet opp avatar eller sett på bilder som ligger på forumet, Error hele veien.....

Søker du så burde du dog finne navn her på forumet til ett par dyktige fyrer i USA. Ene er Glen (gssixgun) og andre er vel Max. ta kontakt med en av de og mail de bilde av kniven så burde du få ett klart svar på om noe kan gjøres med kniven din :)

Finner du ikke navn eller linker så si ifra så skal jeg legge de ut senere, har litt dårlig tid her nå :)

Her er link til Max's hjemmeside. Og her er til Glen's hjemmeside. Begge to er dyktige på restaurering og kan anbefales. Hold oss oppdatert på hvordan det går :)

Får også feilmeldinger, så det er tydelig feil med serveren.

Har selv bare prøvd Glen, dvs at jeg har sendt ham knivene, men ikke fått de i retur ennå. God dialog, men han bruker utrolig lang tid. Gleder meg til å se resultatet.

Har sendt deg en PM med mailadressen min, så ta gjerne kontakt så kan jeg komme med min mening om kniven.

Har sendt deg en PM med mailadressen min, så ta gjerne kontakt så kan jeg komme med min mening om kniven.

Har sendt deg en mail med link til bildene.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this