Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
garni

Anbefalte produkter

Recommended Posts

Hei, har nå fått prøvd tradisjonell våtbarbering noen måneder og resultatene er som jeg hadde håpet, minimalt med barberingseksem, ingrodde hår, rødhet, barberkviser etc. Har nå brukt god til på alt fra forberedelse, selve barberingen og etter.

Til nå har jeg ikke brukt generelle annsiktsrensere som Bulldog og Zihr for å vaske annsiktet. Zihr barberojle er påført før barberingen. Jeg har brukt Prorasos tradisjonelle barberkrem og T&H utimeate comfort barberkrem. Etter barberingen har jeg brukt T&H sin utimate comfort shaving balm.

Alle disse produktene er jeg veldig fornøyde med og jeg har rikelige mengder igjen av alle. bortsett fra Shaving balmen.

men også jeg, som mange andre kan jeg tro, har nå blitt helt frelst og vil prøve nye produkter.

Håper derfor at noen kan anbefale meg produkter med tanek på min sensitive hud og forbruk. Tar Spesielt imot råd om andre barberkremer, og tenkte også å prøve barbersåpe. Er snart tom for after shaving balm slik at tips og gode produkter til dette er supert!

På forhånd takk til alle som svarer!

Hei, har nå fått prøvd tradisjonell våtbarbering noen måneder og resultatene er som jeg hadde håpet, minimalt med barberingseksem, ingrodde hår, rødhet, barberkviser etc. Har nå brukt god til på alt fra forberedelse, selve barberingen og etter.

Til nå har jeg ikke brukt generelle annsiktsrensere som Bulldog og Zihr for å vaske annsiktet. Zihr barberojle er påført før barberingen. Jeg har brukt Prorasos tradisjonelle barberkrem og T&H utimeate comfort barberkrem. Etter barberingen har jeg brukt T&H sin utimate comfort shaving balm.

Alle disse produktene er jeg veldig fornøyde med og jeg har rikelige mengder igjen av alle. bortsett fra Shaving balmen.

men også jeg, som mange andre kan jeg tro, har nå blitt helt frelst og vil prøve nye produkter.

Håper derfor at noen kan anbefale meg produkter med tanek på min sensitive hud og forbruk. Tar Spesielt imot råd om andre barberkremer, og tenkte også å prøve barbersåpe. Er snart tom for after shaving balm slik at tips og gode produkter til dette er supert!

På forhånd takk til alle som svarer!

Jeg bruker de samme kremene som deg, så der har jeg ingen anbefalinger bortsett fra og fortsette da jeg også er veldig fornøyd.

Som en aftershave balm så anbefaler jeg D.R Harris Arlington eller den vanlige røde melken med roseduft. De lukter lite, men godt, og de gjør huden myk og god. D.R Harris er også veldig drøy. flasken de kommer i er også utrolig tøff B)

På såpe er jeg ikke erfaren. Jeg bruker C&E Nomad, og er veldig fornøyd med skum og duft! Leser at det er mye annet bra, så les godt på anmeldelsene av produktene.

Om du vil prøve en Aftershave som virkelig mykgjør huden kan jeg anbefale Musgo Real. Kan kjøpes her på barbershop. Den er full av glycerin og huden vil føles fuktig og myk hele dagen.

Hei,

Har selv veldig sensitiv hud, og har bedre erfaring med såper enn med kremer pga noen tilsetningsstoffer i enkelte kremer. Det lages gode såper i Norge av Fitjar Såpekokeri, og de fleste der fungerer greit. Kunne ikke bruke kremene derfra pga irritasjon, men det er meg. Jorunn er veldig grei når det kommer til å sende avgårde prøver på såper og kremer til en grei pris så du kan teste selv.

Ellers har jeg god erfaring med Mitchell's Wool Fat såpe, men den krever litt spesialkompetanse å få fint skum av - krever litt lunkent vann istedenfor varmt som er vanlig.

En annes såpe som er lett tilgjengelig er L'Occitane barbersåpe som er min favorittsåpe for tiden.

+1 på D.R Harris, hvor såpene også fungerer fint og er problemfrie med tanke på irritasjon.

Min favorittsåpe nå til dags er definitivt fra Fitjar. Så det er absolutt å anbefale.Bare bruk mye vann når du skummer opp. Col Conk er billige og gode såper. Lett å skumme opp.

Når det gjelder etterbarbering så har jeg blitt veldig positivt overrasket av Musgo Real. Har alltid holdt meg til balm grunnet irritasjon i huden etter barbering. Men har nå gått over til den nå om sommeren. Også har jeg Dr Harris sin balm til det litt mer tørre vinterhalvåret.

Mama Bear og The Shave Den, selger milde, glyserinbaserte såper både med og uten parfyme.

Hos TSD kan du antagelig også legge inn en spesialbestilling hvor du ber produsenten om å kutte ned litt på de eteriske oljene/parfymen i såpen, ettersom alle produktene deres er lagd etter bestilling. Den alkoholfrie etterbarberingskremen deres er dessuten utsøkt, og produktene deres kommer i utrolig mange varianter.

Om du heller vil kjøpe såpe fra barbershop, så er Mühles såpe med aloe vera å anbefale, ellers skal også Prorasos aloe vera-variant være god.

Har du prøvd alle variantene deres?

Selv har jeg bare prøvd mandelvarianten, og selv om den var god å skumme opp også videre, så var lukta så fæl at jeg måtte hive den.

Kult å høre om TSD. Har ikke hørt om deres produkter, men de må tydeligvis sjekkes opp hvis man kan customisere såpene.

Ellers +1 på Mühles aloe vera såpe og +1 på fæl mandellukt :lol:

Har du prøvd alle variantene deres?

Selv har jeg bare prøvd mandelvarianten, og selv om den var god å skumme opp også videre, så var lukta så fæl at jeg måtte hive den.

Bare prøvd amber, synes lukten er helt grei på den i hvert fall. Ikke den beste lukten, men helt grei.

Jepp! I og med at de lager uparfymerte produkter som tilsettes parfyme ut i fra kundens bestilling, bør det også være mulig å få skreddersydd såpe, krem og etterbarberingsvann(-lotion) ut i fra de forskjellige duftene de har her. :D

(Som du ser består noen av duftene av flere forskjellige eteriske oljer, men det bør også være mulig å velge og vrake ut i fra hver enkelt av disse)

Om du er interessert har jeg også skrevet omtale av både såpe, krem, aftershave splash og lotion. :)

Interessante omtaler Jacob. Skal til usa i november og kommer til å bestille litt herfra til adressen jeg skal bo på for oppsamling. Gleder meg allerede. Et spørsmål rundt milken gjelder viskositeten for min del, men det finner jeg vel ut av :lol:

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this