Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
som.lime@gmail.com

Krem og såpe fra The Shave Den

Recommended Posts

Pris

For en såpe, på omtrent 115 gram, må du ut med 8 dollar, og for en tilsvarende mengde barberkrem, må man ut med 9 dollar.

Både såpa og kremen er relativt drøye i bruk, og dette er derfor en veldig fin pris; selv med tanke på frakt og eventuell merverdiavgift for innkjøp på over 200 kroner.

For henholdsvis 50 cent og 1 dollar, kan man tilsette en, eller to, "dæsjer" med mentol.

Innpakning

Både såpen og kremen kommer i solide plastkrukker med et skrulokk. Krukka til barbersåpen er omtrent dobbelt så stor som krukka med barberkrem, slik at man har plass og mulighet til å lage skum direkte i krukka.

Shave Den får plusspoeng for at krukkene kom med en plastforsegling under lokket.

Lukt

Lukten på produktene til Shave Den er intet mindre enn fantastisk!

Variantene jeg bestilte var Absinthe, Sweet Tea, Grapefruit og Blueberry.

Da jeg åpnet boksene for å lukte, ble jeg helt forbauset:

Absinthe luktet faktisk som anis og lakris, Grapefruit luktet virkelig som en grapefrukt, Blueberry luktet ikke bare blåbær, den var tilsynelatende tilsatt duft fra andre skogsbær også; og Sweet Tea lukter definitivt som grønn te, men har også en ubestemmelig biduft jeg ikke har luktet før.

Bruk

Såpene er virkelig lette å skumme opp; like lett å skumme opp som såpene til Mama Bear. (Om ikke enda lettere!)

De er dessuten veldig drøye i bruk.

Kremene er ufattelig lette å skumme opp, men er ikke like drøye som såpene.

Kremen har en annerledes konsistens enn de fleste kremer jeg har vært borti; den minner mer om luftig sjokolademousse, og siden den er trykket ned i en boks, er det av og til vanskelig å bedømme hvor mye krem man faktisk bruker.

Både såpen og kremen føles tilnærmet likt når de er skummet opp og påføres huden, og gir en god og glatt overflate som gjør barberingen til en dans på roser.

Konklusjon

The Shave Den har virkelig truffet spikeren på hodet med produktene sine; ikke bare er det snakk om produkter av høy kvalitet til en god pris, men de har også klart å parfymere såpene slik at de lukter som beskrevet, og uten at lukta er for overvelmende.

Blant barbersåpene jeg har prøvd, er produktene til Shave Den mine favoritter, uten tvil.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this