Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
pernyborg@gmail.com

Superlather!

Recommended Posts

Jeg bruker C&E Nomad shaving soap til daglig. Jeg kjøpte meg Proraso sin barberkrem, og tenkte jeg skulle prøve å lage superlather som vist i denne videoen:

Skummet jeg fikk ved å følge forslaget i videon var fantastisk!

jeg vil legge til at jeg forberedte meg godt med vask og mye varmt vann for å klargjøre stubbene! skummet kostet jeg inn i ansiktet nøye, og jeg lot det sitte et minutt før jeg begynte barberingen.

Dette må jeg si er den beste barberingen jeg har hatt!

Er det noen andre som har noen erfaringer med en slik "superlather"?

Hva slags såpe/krem brukte du?

Prøvde dette i dag.

Brukte C&E Sandalwood og prorasso. Hadde egentlig tenkt å brukte colonel conken min ettersom det stod glyseringsåpe. Men vet ikke hva som gikk galt.

Resultatet ble faktisk ganske bra. Men i bunn og grunn virket det som C&E med prorasso sitt friske innslag. Klarte til å med å kutte meg på skinnet for første ganske i min barberkarierre. Men tror det hadde mest med føreren av høvel og ikke skummet.

Pleier å kjøre en variant av superlathering, hvor jeg i stedet for å blande krem og såpe bare tilsetter noen dråper glyserin. Skummet kjennes tyngre og mer kremete, og barberingen går alltid litt lettere. I tillegg legger glyserinet igjen et tynt fettaktig lag som fukter huden.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this