Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
kristiankvam

Restaurering av kniv i usa

Recommended Posts

Har nå sendt avgårde noen kniver til gssixgun i usa for restaurering. Hadde egentlig lyst til å prøve meg på jobben selv, men da kommer dette til å ta veldig lang tid som alt annet som ligger på vent av prosjekter her i huset.

Den første er en Wade & Butcher McAvity's Special 5/8 med etsing i bladet. Stygg rustflekk på baksiden.post-460-0-72534100-1302426902_thumb.jpg

post-460-0-33494700-1302427029_thumb.jpg

Den andre er også en Wade & Butcher, men en Bow, denne har en liten frown edge og trenger nye håndtak.

post-460-0-36027300-1302426955_thumb.jpg

Og den siste er en Dubl Duck Satinedge som skal bli slipt opp. Her vil jeg ordne håndtakene selv.

post-460-0-72477700-1302426993_thumb.jpg

Totalt er budsjettet som følger:

Innkjøp av kniver etter rekkefølge: 21 $, 11$, 90 $ (DD har blitt dyrt altså)

Restaureringskostnader hhv: 40-60 $, 40 $, 15-20 $

Med dagens dollarkurs (5.39 kr), så ender McAvity i værste fall på 440 kr, Bow'en på 275 kr og Satinedge på 600 kr.

Legger ut bilde når de kommer tilbake. Gleder meg B)

Takket være posten kom knivene frem i går. Udugelige mennesker. Først rotet de bort knivene, så brukte de 2 uker på å fortolle knivene som eksport for reparasjon :angry: . Uansett glad for at knivene ble funnet igjen, og at de er trygt fremme.

Viste seg at prisoverslagene han gjorde var ganske spot on, men Satinedgen trengte litt mer arbeide enn han trodde ut ifra bildene, den ender på hele 75 $ :blink: .

Han var også 99% sikker på at han ikke kom til å klare og redde etsingen på den ene kniven "McAvity's Special". Synd!

Men nå gleder jeg meg stort uansett. Ikke fått tilbakemelding på når de kommer tilbake. Posten greier nok å rote til det også.

Venter, venter, venter!

Han har mye å gjøre, fikk tilbakemelding i går om at det nok tar et par uker til før han får startet på knivene mine. Men ventingen gjør det bare mye mer spennende å få se det endelige resultatet. Han har sagt at to av knivene kommer til å se ut som den dagen de forlot fabrikken første gang, den siste "McAvity's" har jeg valgt å gå for en custom håndtak på da originalen har kjipe plastikk håndtak. Ååååå....gleder meg :D

Jeg begynner å bli alvorlig frustrert og bekymret! :wacko:

Er det noen av medlemmene som har brukt Glen (gssixgun) som kan fortelle meg hvor lenge de ventet på knivene sine?

De har nå vært på benken til Glen i 3 mndr, og hver gang jeg kontakter han, så skal de være ferdige på 2 uker. Han er alltid hyggelig i tilbakemeldingene, men lurer på hva som egentlig skjer der i gården nå.

Du har ikke noe å bekymre deg over. Glen er en dønn ærlig or redelig kar.

Takk Otto!

Og.......tamtada.......

http://straightrazorplace.com/custom-builts-restorations/73653-w-b-mcavitys-special-rams-horn-acrylic.html#post837635

http://straightrazorplace.com/custom-builts-restorations/73608-just-few-vintage-restores-over-weekend.html

Glen tok virkelig tak når jeg sendte han en mail, fikset dette på noen dager. Jeg er sjukt imponert og gleder meg til de kommer med posten!

Totalt er budsjettet som følger:

Innkjøp av kniver etter rekkefølge: 21 $, 11$, 90 $ (DD har blitt dyrt altså)

Restaureringskostnader hhv: 40-60 $, 40 $, 15-20 $

Med dagens dollarkurs (5.39 kr), så ender McAvity i værste fall på 440 kr, Bow'en på 275 kr og Satinedge på 600 kr.

Jeg valgte noen endringer etterhvert, så prisene gikk i været.

Blant annet gikk jeg for en custom rebuild av McAvity til den nette sum av 600 nok omtrent. Denne måtte tilslutt fikses uten mekanisk verktøy pga etsingen som jeg ønsket å redde, dvs at alt er håndarbeide på stålet. Pappas lille baby blir den garantert!

Bow endte på 300 nok, dette fordi scales'ene var i bedre stand enn jeg trodde og kunne reddes, men måtte håndpusses. DD økte litt i pris også pga en skade som jeg ikke hadde sett, den endte på 450 nok for jobben.

Så da fikk jeg 3 flotte kniver for omtrent 1350 nok for jobben og 700 nok i innkjøp.

Fornøyd!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this