Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
som.lime@gmail.com

7AM - barberblader

Recommended Posts

Pris

Prisen på 7am-bladene er definitivt grei; du kan få 100 på eBay for ca. 15 dollar - ca. 80 kroner.

Kvalitet

Førsteinntrykket av bladene er en litt stygg, grønn papirinnpakning, som ser ut som den ble funnet i en eske på loftet.

Så fort man åpner innpakningen, ser man at bladene er pakket inn i vanlig papir, i motsetning til bladene til andre merker som gjerne er pakket inn i det litt mer solide, voksaktige papiret.

Hvordan virker de?

Den første gangen jeg barberte meg med de, skvatt jeg rett og slett.

Bladet var rett og slett bråkete, det nappet og lugget, og det hoppet og skumpet over ansiktet mitt.

Med samtlige barberblader jeg har brukt før, holder det å ta to "strøk", og eventuelt litt finpuss etterpå, men med dette bladet måtte jeg gå over ansiktet fire ganger før finpussen for å få vekk alt rusket som ikke ble med.

Hvor lenge varer de?

Vel, allerede ved første barbering føltes disse bladene som et oppbrukt Feather-blad, og det faktum at jeg måtte ta dobbelt så mange strøk som vanlig, fører så klart til at bladet blir slitt dobbelt så fort.

Til tross for at bladet lugget og kjentes sløvt ut fra første stund dristet jeg meg allikevel til å ta en tur til dagen etter.

Den andre gangen jeg barberte meg, merket jeg virkelig hvordan et sløvt blad kjennes ut.

Bladet lugget og nappet kontinuerlig, og til slutt måtte jeg rett og slett bytte blad - så mye som det lugget og skumpet hadde jeg aldri orket å bruke det på halsen.

Konklusjon

Disse bladene var håpløse å barbere seg med, men kanskje de kan gjøre nytte for seg som brevåpnere?

NB!

Barbersåpen jeg brukte første gang var Mama Bear's Earl Gray, og den andre gangen var det The Shave Dens barberkrem/-moussé, som begge er ypperlige produkter jeg ikke har hatt noen vonde opplevelser med.

Bildet er hentet fra The Shave Den

post-484-0-59899900-1299170542_thumb.jpg

Konklusjon

Disse bladene var håpløse å barbere seg med, men kanskje de kan gjøre nytte for seg som brevåpnere?

De fungerer veldig bra til å fjerne maling med.. ;)

Jeg har et lass med forskjellige slike skrotblader selv, men så jækla ofte maler jeg ikke :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this