Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
ArneH

Skikkelig barbering.

Recommended Posts

Jeg har lenge vært lei av de moderne plastikk-produktene med supersoniske navn.Ikke dufter de godt, og hvem trenger fem blad for å barbere seg? Ble skikkelig fornøyd da jeg oppdaget at Barbershop selger godt gammeldags barberutstyr.

Kjøpte meg et startsett, før jul. Og kommer aldri til å gå tilbake til moderne Gilette. Jeg står heller litt tidligere opp om morgenen for å starte dagen med en skikkelig barbering. Er svært fornøyd med Preraso sine produkter, og Feather blader. Jeg har også funnet ut at hvis jeg legger litt press på kosten. Får jeg et flott tykt skum av Preraso barberkrem.

Jeg lærte å barbere meg skikkelig av min far, og min 18 år gamle sønn fikk et startsett til Jul. Med grundig opplæring.

Han sier at han er "Old School" og vil ikke barbere seg på annen måte. Selv om det fremdeles er begrenset med skjeggvekst. Blodstopp ble benyttet noe i begynnelsen, men nå trenger vi den ikke så ofte.

Min bror har store problemer med huden, så nå overtaler jeg han til å begynne å barbere seg som en mann også. :D

I tillegg til startsettet bruker jeg også en reisehøvel av ukjent merke fra 1924, arvet av en onkel. Den var merket med en lapp med "Denne kjøpte jeg i 1924, før jeg drog til Amerika" Den er veldig grei når det gjelder å komme til på vanskelige steder, som under nesen. Tydelig at ting var laget for å vare lenge på den tiden.

Noen som vet hvem som har produsert denne smarte sammenleggbare høvelen?

post-477-0-49692700-1296914117_thumb.jpg

post-477-0-80550400-1296914410_thumb.jpg

Takk for det. :)

Får ikke til noe bedre med dette kameraet, Men høvelen er helt uten merker. Kanskje en gammel kopi. Fungerer helt bra etter alle disse årene. Og artig med de gamle bladene som ligger ved. De er Gilette, og tydelig merket: "Not to be resharped."

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this