Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
som.lime@gmail.com

High Life Shaving Soap

Recommended Posts

High Life Traditional Shaving Soap

Koster'n mye?

Ja.

Ettersom High Life har bestemt seg for at amerikanske butikker ikke får selge produktene deres til europeiske kunder lenger, er den laveste prisen jeg har sett denne såpen til på €12.95.

I norske kroner blir det ca. 103 kroner, og frakta kommer så klart i tillegg.

Og hva får man så for denne prisen?

Ikke så veldig mye, egentlig. For 100 kroner + frakt, får du en tynn såpeflis på 56 gram.

Når man sammenligner denne prisen med f.eks Mama Bear, bør dette være en vanvittig bra barbersåpe.

(Hos Mama Bear, får man veldig gode såpestykker på ca. 110 gram til 58 kroner + frakt.)

Innpakning

Såpa kommer i en forholdsvis fin eske i matt, rustfritt stål.

Esken er dog litt for stor til såpestykket, og såpa sklir ofte fram og tilbake når man skal "lade" kosten med såpe.

I tillegg virker det som om etiketten ikke helt tåler vann, ettersom den fikk en del blærer etter første bruk.

Etiketten er ellers fin, simpel og stilren.

Lukter'n godt?

Oi.. ehm, vel..

Det første som slo meg da jeg åpnet boksen for å snuse på såpa, var at den hadde en veldig svak lukt, som luktet akkurat som de store snuskjøleskapene i svenske tobakksbutikker.

Såpa lukter altså ikke snus, men fuktig papp.

Så fort man begynner å skumme opp såpa, lukter den derimot av såpa du sist skummet opp med børsta.

Såpa inneholder bla. geitemelk, noe som får henda mine til å lukte svakt av sur melk i etterkant. Not cool.

Funker'n?

Såpa er forholdsvis vanskelig å skumme opp, både fordi det er knotete å få ladet børsta ordentlig, og fordi den virker som om den trenger mer vann enn en del andre såper.

Etter å ha børsta på meg såpeskummet, og satt i gang med å høvle, merket jeg at huden ikke ble spesielt glatt av skummet - Hvilket resulterte i en del kutt på halsen.

Konklusjon

Såpa er dyr, dårlig og vanskelig å få tak i. Det eneste argumentet for å kjøpe såpa, måtte være det at den er uparfymert.

post-484-0-20790400-1296477895_thumb.jpg

Hahaha, fantastisk review. Takk for advarsel. Tror jeg ville blitt forbanna om jeg hadde kjøpt sur melkelukt til fingrene.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this