Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
glenngutten

tips om diamant spray chromoiumoxid å lignende slipepasta?

Recommended Posts

jeg er ni innen kniv verden ;) så lurer påom noen har tips angående slipepastaer for eks diamant spray. chromium oxid. å lignende?? hva er best? hva er ikke til å anbefale? å anbefale? hva er best å ha det påpaddle stropp? eller hengende? åbruke det pålær eller stoff? takker for alle andre gode tip dere også har :D

jeg er ni innen kniv verden ;) så lurer påom noen har tips angående slipepastaer for eks diamant spray. chromium oxid. å lignende?? hva er best? hva er ikke til å anbefale? å anbefale? hva er best å ha det påpaddle stropp? eller hengende? åbruke det pålær eller stoff? takker for alle andre gode tip dere også har :D

Heisann, jeg har prøvd både diamantpasta, diamantspray og chrom. Chrom går for å gi en mere komfortabel egg enn diamantspray, som igjen går for å gi en noe skarpere egg, men mitt personlige valg nå er 0,5 my diamantspray på SRD's filtstropp, det fungerer suverent og jeg avslutter så godt som alle mine kniver på dette etter sliping. Jeg ser at SRD nå også har fått chrom i sprayform. Jeg tror ikke det kan bli så galt uansett hva du velger av chrom eller diamant. Skulle jeg anbefale noe måtte det bli diamantspray siden jeg har prøvd ut denne lenge med gode resultater. På den annen side så har jeg til gode å prøve chrom i spray form... SRD selger nå også en paddle med utskiftbare skinn og filt pads så det kan være ett klokt valg for å eksperimentere litt. Selv bruker jeg som sagt SRD's hengende filtstropp med nylonwebbing på baksiden, fungerer fint :)

her har du link til SRD's paddle: http://www.straightrazordesigns.com/index.php?main_page=product_info&cPath=36&products_id=1134

Håper dette hjalp noe :)

Og her har du link til SRD's hengende filtstropp: http://www.straightrazordesigns.com/index.php?main_page=product_info&cPath=36&products_id=671

Jeg tror det er pasta både chrom og diamant det du har sett på fra fitjar. Disse er fra Thiers Issard og skal være bra, men jeg har ingen erfaring med de selv.

Jeg har selv brukt både chrom og diamantpasta på rent lær og det har fungert bra, når det er sagt så synes jeg diamantspray på filtstropp fungerer vesentlig bedre enn diamantpasta på rent lær. Jeg vil fremdeles anbefale deg å prøve enten chrom eller diamant i sprayform på en filtstropp, simpelthen fordi det er dette jeg har best erfaring med, noen andre som har andre erfaringer vil kanskje anbefale noe annet :) Det er som du sikkert forstår mye rom for eksperimentering og det som fungerer bra for noen er kanskje ikke optimalt for andre :)

Men for å svare konkret på spørsmålet ditt: Ja, du kan bruke både den hengende stroppen og paddle'n til chrom og diamantpasta.

ok takker så mye felt stropp hva er det??? å tøy siden på paddelen vil da være bra kanskje eller tilnærmet lik???? har også sykt fin overflate den ene skinn stroppen som jeg kjøpte på barbershop også tøy bak side har en stropp som bare er røft lær også paddelen som har lær eller skin eller hva det hetter hehe skinnet der er medium ikke grovt men ikke sånn veldig fint å tøy siden er svart litt drag i men virker veldig fint er en thier issard 259 tror jeg fra fitjar med sort syntetisk skinn trek til å oppbevare i hmm hva anbefaler dere for billigst mulig da?

Felt strop= filt stropp, dette er en strop i presset filt som gir en litt ru overflate og som også tar til seg diamant i spray form veldig bra. Hvis du vil bruke de stroppene du har så synes jeg du skal prøve chrom i fra fitjar som en begynnelse. Denne kan du bruke på paddle'n din fra Thiers Issard. Forslagsvis kan du prøve den på tøysiden på paddle'n. Husk bare på at det skal svært lite til, paddle'n skal ikke se ut som ett biljardbord for å si det sånn. Jeg aner ikke hvordan konsistensen er på TI sin chrom, men ta noen få "fingertuppdypp" og gni utover paddle'n. Om det blir bare flekkvis dekket med ett tynt lag så er det helt ok. Åja, det kan anbefales å bruke engangshansker under denne operasjonen, hvis du da ikke vil gå med grønne fingre de neste par ukene ;)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this