Atomic

Merkur HD 34C

5 posts in this topic

Konstruksjon: Alt er i metall, en enkel og god konstruksjon. Er såvidt jeg har skjønt uendret design siden 1931. Bekrefter bare ordtaket "if it aint broke, dont fix it".

Kvalitet: Som alt fra Merkur er dette kvalitetssaker!

Ergonomi: Grei størrelse, virker muligens litt liten i forhold til Futur, men dette er bare en vanesak. God å holde pga. et ganske tykt skaft.

Pris: Gir mye for pengene, billig.

I bruk: Denne høvelen passer godt for nybegynnere siden den ikke er så røff mot huden. Samtidig er det mange erfarne som også liker denne høvelen meget godt, spesielt dersom man har sensitiv hud. Gir en finfin barbering uten problemer.

Konklusjon: En klassisk høvel som bør være i enhver samling!

IMG_1718.jpg

IMG_1720.jpg

Meget suveren høvel, har den selv, veldig kurrant.

For de som er redd for at skaftet er for kort, så er 23C et alternativ, samme hode, men lengre skaft..

Tviler dog på at jeg geeker ut helt, og kjøper samme høvel med to typer skaft.. men man vet aldri:)

Drit dog i Merkur bladet, kjøpt deg en pakke Gillette.. suuverent!

Har nettopp skaffa meg HDen eg òg, og har foretatt to barberinger med den (gåvesettet til 600,-).. Har opplevd litt raudheit i andletet, men det kan jo godt koma av andre årsaker enn sjølve høvelen. Er føreløpig nøgd med høvelen, har men har jo liten erfaring med den endo. Kjem tilbake med ein meir detaljert omtale seinare, når eg er litt meir "guru":D

Har nettopp skaffa meg HDen eg òg, og har foretatt to barberinger med den (gåvesettet til 600,-).. Har opplevd litt raudheit i andletet, men det kan jo godt koma av andre årsaker enn sjølve høvelen. Er føreløpig nøgd med høvelen, har men har jo liten erfaring med den endo. Kjem tilbake med ein meir detaljert omtale seinare, når eg er litt meir "guru":D

Rødhet i ansiktet kommer vanligvis av et for hardt trykk med høvelen mot huden. Les gode tips og se videoer her, for å kanskje bedre teknikken; http://www.barbershop.no/artikler

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...