Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Glatt

Barbering av hodet!?!

Recommended Posts

Heisann!

Er over middels intressert i barbering, og har et raskt såpørmål til dere. Hvordan er det å barbere hodet med disse ettbladshøvlene? Og her vil jeg gjerne høre fra dere som faktisk har prøvd... For det er faktisk en stor forskjell. Har i lengre tid brukt Fusion, som virkelig fungerer perfekt, men har med tiden fått Gillette i halsen, både med tanke på monopolet deres og ikke minst den totale mangelen på det estetiske.Kunne godt tenkt meg å gå bananas på hjemmesiden her, men er redd for at det ender med dype kutt.

På forhånd takk:)

Mvh Marius

Hei Marius

Jeg kan ikke mye om dette emnet i det hele tatt, selv bærer jeg mitt hår langt - men jeg kunne ikke unngå å sammenlikne ditt innlegg med en post på SRP som jeg leste nå nettopp. Det er flere som barberer hodene sine med barberkniv - så jeg er sikker på at det skulle være fint mulig å barbere seg med høvel.

For å se den posten jeg refererer til: Straight Razor Place - head shaving post

Det fungerer helt fint med DE blader å gjøre dette, jeg bruker gjerne en Schick SE eller en Merkur 38C.

Har også eksperimentert med kniv, men har ikke tatt den helt ut der, er litt vanskelig bak :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this