Jump to content
Barbershop.no forum
Bjerknez

Etterbarberingskrem vs. Fuktighetskrem?

Recommended Posts

Jeg søker litt på nett og jeg finner ikke helt de store forskjellene på etterbarberingskrem/lotion og vanlig ansiktskrem...

Hva er egentlig forskjellen i praksis og hvorfor bør vi evt. ha begge deler?

Jeg har Anthony After Shave Balm og Anthony All Purpose Moisturaiser. Klarer jeg meg kun med en av dem, eller har førstnevnte en funksjon?

Det er riktig at fuktighetskrem og etterbarberingskrem er nokså like. Den største forskjellen er at en alminnelig fuktighetskrem skal hjelpe til med å holde huden myk og smidig, mens en etterbarberingskrem i tillegg til dette skal hjelpe huden med å motvirke påkjenningen ved barbering. Etterbarberingskremer inneholder derfor ofte desinfiserende eller antibakterielle midler, slik at man ikke skal få irritasjoner i småsår og kutt. Ofte er det også oppstrammende og porelukkende midler i.

Selv bruker jeg et (hjemmelaget) etterbarberingsvann som inneholder mye alkohol og som derfor desinfiserer. Jeg benytter i tillegg en krem, jeg har både etterbarberingskremer og fuktighetskrem som jeg benytter litt om hverandre avhengig av humøret. Jeg ville nok vært mer nøye med å benytte en etterbarberingskrem dersom jeg ikke brukte alkohol som desinfisering.

Jeg kjenner ikke til de merkene du nevner, men kanskje noen andre vil kunne si noen ord om disse.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...