Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Atomic

Lucky Tiger Liquid Cream Shave

Recommended Posts

Pris: Ligger ganske likt som de fleste andre kvalitetskremer. Litt mindre innhold enn f.eks T&H-skålene, men bør fortsatt vare lenge siden den er så drøy i bruk.

Kvalitet: Meget god kvalitet. Ble imponert av at den inneholder blant annet "sertifisert økologisk olivenfruktolje".

Duft: En meget behagelig duft, der sitron/appelsin og muligens litt urter er fremtredende. Vil tippe det er sånn det lukta i en gammeldags amerikansk barbershop.

Skum: Lucky Tiger Liquid Cream Shave gir et fabelaktig skum! De første gangene hadde jeg i for mye vann, men da jeg brukte litt mindre fikk jeg virkelig oppleve den kremete følelsen. Et tykt og deilig skum! God glid. Blir også ikke så verst om man bruker det uten kost, men naturligvis helt klart best med.

Barbering: Ligger godt på ansiktet og tørker ikke ut særlig raskt. Da jeg tok bilder til produktomtalen var skummet på ansiktet en god stund. Selv om det hadde blitt kaldt så var det likevel en god barberingsopplevelse. Med forbereding og hele pakka blir det en helt super barbering!

Fuktighet: Synes huden føltes god etterpå, og det var ikke noe særlig irritasjon. Virker som den er meget god på fuktighet.

Innpakning: Meget stilig flaske i "old-school" design. Nesten verdt pengene bare fordi den ser så kul ut. Det eneste som hadde vært tøffere er om flasken hadde vært i glass, men da hadde den nok både vært mye dyrere og ikke særlig praktisk å ha med på reise.

Konklusjon: En av mine absolutte favoritter, anbefales!

image_357.jpg

En liten dæsj med krem.

Bare litt av alt skummet som jeg fikk laget.

IMG_1700.jpg

IMG_1703.jpg

IMG_1704.jpg

IMG_1706.jpg

Flott omtale! Nå som barbershop endelig har fått denne kremen på lager igjen gleder jeg meg til å teste den. Dukker etter alle solemerker opp på postkontoret i morgen. :)

Barbering: Ligger godt på ansiktet og tørker ikke ut særlig raskt. Da jeg tok bilder til produktomtalen var skummet på ansiktet en god stund. Selv om det hadde blitt kaldt så var det likevel en god barberingsopplevelse. Med forbereding og hele pakka blir det en helt super barbering!

Legger merke til at endel kremer/såper "tørker" raskt.. noe som er kjedelig når du leker med kniv, bruker jeg høvel så er jeg ofte rask, men når jeg fekter med kniven så er det kjipern når du ser skummet har tørket og det skorper seg.. Så denne er fin på den måten?

Innpakning: Meget stilig flaske i "old-school" design. Nesten verdt pengene bare fordi den ser så kul ut. Det eneste som hadde vært tøffere er om flasken hadde vært i glass, men da hadde den nok både vært mye dyrere og ikke særlig praktisk å ha med på reise.

w00t????, plastflaske???, hm.. æsj.. trodde dette var kule glassflasker jeg.. sukk.. :D

Jepp, syns ikke denne tørker like raskt inn som en del andre kremer.

Litt synd på en måte at det ikke er glass, men på den andre siden er det litt greit også siden de tåler mer. På avstand ser det ut som glass, så har du de på hylla vil de ta seg bra ut likevel :)

Mitt første forsøk på å skumme opp denne kremen ble totalt mislykket. Jeg er vant med vannmengdene T&H krever og det ble helt klart for mye for denne. Andre forsøket gikk noe bedre, men det virker som om denne kremen er vanskeligere å skumme skikkelig opp. Selv etter 2 min med kosten min hadde jeg såvidt skum nok for to drag. Foreløpig foretrekker jeg T&H kremen min, men jeg skal eksprimentere mer etter hvert.

Fikk en vareprøve av denne, og forsøkte den idag, traff blink på første forsøk, synes denne fungerer veldig bra til å være et så "rart" konsept, sammenlignet med andre kremer og såper.

Ble veldig bra skum, smører godt, og var nok til 4 pass, og etter det fikk jeg presset ut mye fra kosten.

Og ja, dette skummet tørker ikke..

Jeg testet denne kremen igjen igår kveld og fant ut hvorfor mitt første forsøk ble skikkelig fiasko. Denne kremen må ikke brukes i lag med T&H pre shave oil, det virker som om den nærmest nøytraliserer kremen og fjerne all piffen fra skummet. Jeg traff blink på vannmengden i dag og fikk plenty med skum og eksperimentere med. Først tok jeg mine vanlige to drag uten å bruke pre shave oil, deretter testet jeg igjen med oljen og all piffen forsvant fra skummet. Det var helt umulig å få skummet den opp på ansiktet og selv om jeg brukte all kremen jeg hadde igjen var det knapt nok skum på ansiktet mitt til å trygt kunne bruke høvelen (spesielt nå som jeg stort sett bruker feather-blader). Merkelig at de to produktene som er utrolig gode hver for seg fungerer så til de grader dårlig sammen. Oljen er forøvrig helt fantastisk når den blir brukt i lag med T&H kremene mine, så det er tydelig en mismatch mellom ingrediensene i nettopp disse to produktene.

Jeg må derfor justere førsteinntrykket mitt av Lucky Tiger kremen ganske kraftig. Den har en helt herlig duft, og ved bruk av riktig vannmengde gir den et helt fantastisk skum!

Dette blir litt som når man prøver å stivpiske eggehvite i en bolle som inneholder fettrester av noe slag. Det går utrolig dårlig. :D (Og jeg fraråder å prøve det med grevlingkost.)

Hm, det var jeg faktisk ikke klar over.. det med eggehviten altså :D

Men, det at skummet dør.. Jeg har lest et sted at du kan bruke Alum blokk først i ansiktet som en "preshave", det skal liksom løfte håra og greier.

Men når jeg så etterpå smører på barberskum, så er det liksom borte før du får det på.. blir litt samme sak som T&H og LuckyTiger da trolig?, inkompatible stoffer?

Ja, det må være noe sånt. Litt synd, for jeg liker T&H sin pre shave veldig godt. Men men, jeg liker fortsatt utrolig godt T&H kremene mine så jeg får bruke oljen når de blir tatt i bruk.

Jeg er helt vanvittig fornøyd med Lucky Tiger, selv..

Den krever lite vann, tørker ikke, og jeg ble helt paff over hvor lett den var å skumme opp.. Også trengte den lite vann, og det ble mye skum, som var glatt og fint i tillegg.

Også lukter den godt.. for første gang i mitt liv, har jeg kommet over noe med en akseptabel sitrusduft.

Jeg ble overrasket over at den faktisk luktet som ekte appelsin, og ikke som kjemisk snerk, slik mine tidligere erfaringer med sitrusdufter har vært..

Jeg testet denne kremen igjen igår kveld og fant ut hvorfor mitt første forsøk ble skikkelig fiasko. Denne kremen må ikke brukes i lag med T&H pre shave oil, det virker som om den nærmest nøytraliserer kremen og fjerne all piffen fra skummet.

Oljen er forøvrig helt fantastisk når den blir brukt i lag med T&H kremene mine, så det er tydelig en mismatch mellom ingrediensene i nettopp disse to produktene.

Jeg må derfor justere førsteinntrykket mitt av Lucky Tiger kremen ganske kraftig. Den har en helt herlig duft, og ved bruk av riktig vannmengde gir den et helt fantastisk skum!

Helt på kornet lik min opplevelse med Lucky Tiger (sensitive skin variant). Eneste forskjellen var at jeg ikke klarte å utstå lukten. Merkelig siden så mange er fornøyd, og jeg digger sitrusdufter. Nå har jeg da ikke prøvd den uten T&H pre shave oljen iom at det bare var en liten prøvepakke Lucky Tiger. Kanskje jeg prøver igjen en gang, men før den tid er det mange andre jeg skal teste. :D Måtte bare svare iom at det var så spot on lik opplevelse av samme produkter.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this