Jump to content
Barbershop.no forum
kristiankvam

Reisekrem

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med en god barberkrem som selges i reisevennlige størrelser? Er det 100 ml som er grensen for håndbagasje?

Har prøvd en av Fitjar sine, men har ganske følsom hud og det var tydelig noe jeg ikke tålte i den kremen. Har samme duft i såpe og det fungerer kjempebra, så problemet ligger nok i selve kremformelen.

Liker kosten min og bruker aller helst en krem som trenger en god kost :D

Takker for alle tilbakemeldinger.

-ralph

Jeg har brukt denne barberkremen (men riktignok ikke som reisepakke):

http://www.barbershop.no/reiseprodukter/taylor-travel-pack-sandeltre.html

Jeg er godt fornøyd med den, og liker lukten veldig godt. Vet ikke hva grensen for håndbagasje er, men 100 ml pr enhet virker sannsynlig.

Takk for godt tips Fatzy. Skal sjekke den ut.

Jeg er kanskje et halvt år for sent, men.. Arko Shaving Stick er en liten barbersåpe (75ml), som er både billig og har fått mye skryt for godt skum.

Som også er veldig god, bruker den selv, den og Tabac.

Liker Arko'n bedre, men Tabac er bedre innpakket.

Som også er veldig god, bruker den selv, den og Tabac.

Liker Arko'n bedre, men Tabac er bedre innpakket.

Takk gutter. Ikke prøvd Arko, men mulig jeg gir den et forsøk. Ikke helt fornøyd med sticken jeg har prøvd så langt.

Gikk tilslutt med på å prøve en stick fra Dr. Harris kjøpt her på Barbershop.no. Synes den gir fint skum, men blir endel restsåpe i ansiktet, eller mer nøyaktig en tynn såpefilm på huden etter bruk. Er dette vanlig ved bruk av stick? Kan jeg løse problemet ved å skumme opp såpen i skål i stedet for i ansiktet?

Men da blir jo litt av poenget med å ha stick på reise borte. Noen som vet om prorasotuben selges i mindre størrelse noe sted?

Synes den gir fint skum, men blir endel restsåpe i ansiktet, eller mer nøyaktig en tynn såpefilm på huden etter bruk.

Jeg opplever akkurat det samme med både Lucky Tiger Shave Cream og Mühle Aloe Vera Cream når jeg skummer dem opp rett i ansiktet, men har aldri opplevd det når jeg har skummet de opp i en skål.

Kan hende det er fordi man bruker mindre vann, eller ikke får skummet opp ordentlig uten skål..

Jeg opplever akkurat det samme med både Lucky Tiger Shave Cream og Mühle Aloe Vera Cream når jeg skummer dem opp rett i ansiktet, men har aldri opplevd det når jeg har skummet de opp i en skål.

Kan hende det er fordi man bruker mindre vann, eller ikke får skummet opp ordentlig uten skål..

Konge! Får gi den en sjanse til i skålen. Har forsåvidt fått en prøvepakke på Mühle Aloe Vera Cream som jeg syntes var en utrolig god krem, merket ikke noe til filmen der, men brukte litt mer tid og litt mer vann enn med sticken.

Jeg skummer forøvrig stort sett opp i ansiktet og synes det fungerer fint på tross av litt vannsøl. Det kalles jo tross alt våt barbering! B)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...