Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Mitt flotte nye stativ

Recommended Posts

Jeg har lenge vært på utkikk etter et stativ jeg kan ha både Futuren min samt barberkosten min i, og for en ukes tid siden kom jeg over et som virket lovende på ebay. Totalt kostet det meg ca 200 kr, så jeg tok sjansen og i dag dukket det opp på postkontoret. Synes det var ganske lekkert. :)

IMG_0305.jpg

Hehe, jeg vet. Ble litt mismatch med fargene. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe meg Merkur Vision og silvertip kosten deres med matchende stativ etter hvert, så dette var egentlig bare for å ha et sted å henge barberhøvelen min. Var jo ikke så dyrt...

Jeps, det er lekkert, jeg kjøpte denne satin varianten, synes det tar seg best ut. Ser jo man har chrome, skal ikke forundre meg gull også, men det blir litt over the top.

Når jeg oppgraderer servanten til å ha kran med 24k gull, så skal jeg vurdere det.. (not anyday soon.. )

Flott oppbevaring av kost og høvel, fint at det finnes! Komplette sett er jo flott, men det er vel ikke alltid at man vet hva man skal ha når en begynner på denne spennende veien. Foreløpig har vel min kanskje tatt en annen retning.

Jeg har vært litt fortvilet over at ”Safety razors” selges uten noen form for oppbevaringsmulighet. Er det meningen at de skal ligge og slenge i skapet? Hvor sikkert er det, da? Alle Gillette-høvler har jo en spesialtilpasset holder for høvel og blad.

I min fortvilelse vridde jeg hjernen, og kom tilslutt over et meget enkel plast-klemme som jeg har hatt liggende og slenge i en skuff i lengre tid. Det er ikke særlig sofistikert eller vakkert, men det funker. Den er limt med dobbeltsidig tape øverst i toalettskapet ”mitt”, utenfor rekkevidde for små, nysgjerrige barnehender. Og det beste er: jeg har flere, slik jeg kan henge opp nye høvler etter hvert som sortimentet øker….. Så gjelder det å finne et passende reiseetui.

høvel-oppheng.JPG

I min fortvilelse vridde jeg hjernen, og kom tilslutt over et meget enkel plast-klemme som jeg har hatt liggende og slenge i en skuff i lengre tid.

Genialt!, det der er jo et godt alternativ til disse:

http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=28396

http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?p=119314

Da kan jeg dandere mine 40 hølver på en grei måte, og tilogmed uten å ødelegge veggen. :D

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this