Jump to content
Barbershop.no forum
Bjerknez

Forslag til produkter til min far?

Recommended Posts

Jeg ble rett og slett så gira på tradisjonell barbering at jeg vurderer å kjøpe noen produkter til min far som fyller 66 år til vinteren.

Han har vel normal skjeggvekst vil jeg tro, men skjeggstumpene tror jeg er ganske tykke... (uten at jeg vet dette helt sikkert)

Han barberer seg i dag med maskin til daglig, men bruker høvel når han skal noe spesielt av typen Mach 3. Har også sett han har engangshøvler i skapet(!)

Jeg er ganske sikker på at han liker slike ting som tradisjonell barbering, men merkelig nok har jeg ikke sett at han har hatt noen tradisjonelle høvler, alderen tatt i betraktning.

Jeg tror han liker litt "moderne" lukter da han kjøper seg relativt dyre parfymer som Hugo Boss etc.

Hva bør jeg satse på av produkter til en gammel ringrev som dette?

Er det 34C høvlen og Proraso samt tilbehør som gjelder nærmest uansett?

Siden dette skal være en gave, så ser jeg for meg noe som ser veldig flott og "mandig" ut. Ser noem barberkremer/såper som ser ut som whiskeyflasker etc. Er disse så bra som de fremstår for å være (tenker da på flott utseende) eller ligger de på samme nivå som alt det andre?

Jeg innbiller meg at han er typen som liker litt sån whiskey/rom/øl lukt når det gjelder barbering... men kliner gjerne på seg noe Hugo Boss som parfyme i etterkant...

Beklager litt rotete innlegg, men jeg håper dere kan stokke setningene riktig for så og gi meg svar/annbefalinger på det jeg spør om... :)

Hei igjen.

Hyggelig av deg å tenke på din (gamle) far. Jeg kjenner ikke til om de produktene (barberkremer/såper som ser ut som whiskeyflasker) du nevner er av god kvalitet så her kan jeg ikke gi deg råd.

Jeg ville jeg gått for den startpakka som Barbershop.no har satt sammen. Den koster ikke skjorta og er av god kvalitet. :) Det eneste jeg ikke liker så godt med settet er kosten. Den ser ikke så bra ut, men fungerer sikkert helt greit.

Om din far VIRKELIG liker Hugo Boss er ikke sikkert. Et problem i våre dager er at utvalget av parfyme/aftershave i butikker/parfymerier er veldig begrenset. :angry: Sjøl så fant jeg egentlig ingen AS som jeg likte. Kjøpte da Hugo Boss fordi det var den jeg mislikte minst. Du skriver at han er en "....som liker litt sån whiskey/rom/øl lukt når det gjelder barbering...." JEG tror kanskje han ville likt Bay Rum aftershave. Sjøl så bruker jeg denne, men jeg tror ikke de lukter så veldig forskjellig. Min Bay Rum lukter HELT forskjellig fra alt jeg har kommet over i butikker. Lukter ikke så ungdommelig hvis du forstår hva jeg mener.

Takker for svar :)

Men hvilken høvel passer en aldrende mann med litt tykt skjegg?

Vil alle høvlene i shop'en funke uansett... slik at det mest er design/utseende/lengde på skaft som er det man bør legge mest vekt på ved valg av høvel?

Hei. Selv om man aldri så gjerne vil, er det ikke alltid at tiden strekker til for den beste barberingen. Tradisjonell barbering tar litt mer tid enn moderne barberingsmåter som maskin og Makk3/skumgugge. Derfor er det nok litt enkelt å velge det raske og lettvinte på travle morninger.

Her er det egentlig valgets kval og det er vanskelig å vite noe sikkert, men det meste her er MYE bedre enn moderne plastic-fantasic.

Jeg tror også at startpakken til Barbershop er grei, men jeg mener også at kosten er litt "enkel". Prisen er god, men jeg ville kanskje plukket litt andre produkter (selv om prisen øker noe). Kanskje din far vil sette pris på "old-school" produkter som:

Høvel: Mühle R89, eller Parker 12R, eller Parker 22R

Kost: Mühle Classic Style Silver Tip barberkost

Barberkrem: Tabac barberkrem

Aftershave: Tabac After Shave Balm

(Tabac er jo ur-lukten når det gjelder tradisjonell barbering).

Til sår og småkutt kan det være greit å ha en blodstillerstift eller Alum Block, men det er ikke sikkert det er nødvendig.

Disse produktene er gode, flotte og varige, og ikke minst forholdsvis rimelige(mellom 900 og 1000, alt etter kombinasjon). Nå mangler du bare barberblader, jeg anbefaler Gillette sine. Disse koster ca. 50 for en pakke på 5 på f.eks Coop. Disse bladene er gode og holder seg skarpe ganske lenge.

Men her er ingen absolutt fasit, lykke til!

Takker for svar :)

Skal ta det som skrives til etterretning :)

Regner dog med at jeg får mine egne produkter i posten i morgen eller tirsdag, såda kommer jeg med tilbakemelding :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...