Jump to content
Barbershop.no forum
Bjerknez

Hjelp til valg av høvel...

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg er helt fersk på denne siden, og var vel litt tilfeldig innom barbershop.no før jeg ble veldig nyskjerrig.

Jeg har lest litt opp og ned på sidene her, og ser at MYE er utsolgt. Blandt annet Merkur 34C høvelen som mange har anbefalt meg. Er det andre høvler som ligner denne som også finnes på lager som jeg kan kjøpe? evt. hvilke?

Barberblader må jeg jo evt. også ha, og har blitt anbefalt disse som nå ikke finnes på lager... (husker ikke navnet)

Barberkrem blir nok mest sannsynlig Proraso... da mange anbefaler denne og at jeg i så måte føler meg trygg på denne.

Men det er da altså selve høvelen med tilhørende blader jeg ønsker anbefalinger rundt. Noen sier jeg bør velge en høvel med kort skaft for best kontroll... hva mener dere?

Ser for meg en høvel med kort skaft med litt tyngde.

Velkommen til "klubben." :)

Ser at utvalget av høvler på Barbershop.no er noe magert for tiden. :angry: Det er synd.

Jeg har ikke full innsikt på alle høvlene på markedet. Bruker en Futur og en slant sjøl. Er godt fornøyd med begge. Tror likevel tankene dine om å kjøpe en 34c er gode. Drister meg derfor til å anbefale deg å kikke på denne sida. Her har de høvelen du ønsker deg.

Når det gjelder barberblad så gå for Feather. Disse er suverene og min erfaring er at de varer lengre enn Derbybladene.

Lykke til i ditt nye liv. Hvis du ikke passer deg blir det fort dyrt. :rolleyes:

Sett at jeg kjøper meg 34C fra siden du viser til...

Hvilken kost (av topp kvalitet med beste hår) anbefaler du som passer til denne høvelen?

Trenger også ett stativ til høvel og kost (uten skål) som passer til, slik at ter seg bra ut på baderommet...

Her går det fort i svingene og jeg har nå bestillt meg varer.

Det jeg har bestillt foreløpig er:

Barberhøvel:

Merkur Razor C34

Merkur Vision 2000 Razor in metal case (får denne i chrome blank hvis dem har, hvis ikke så sender dem den som er matt)

Barberblad:

2x10stk Feather DE Barberblad

Barberskål:

Muhle barberskål porselen med sølvkant (farge: sort)

Barberkost:

Merkur Futur Silver Tip (Chrome blank)

Skader:

Proraso Styptic Gel

Barberkrem:

Proraso barberkrem eukalyptus i tube

Crabtree & Evelyn Nomad barberkrem i tube

Barbersåpe:

Crabtree & Evelyn Sandalwood barbersåpe i skål

After Shave:

Proraso Liquid Cream Aftershave

Stativ:

Merkur Future/Vision uten plass til skål (chrome blank)

Setter pris på tilbakemeldinger... selv om varene allerede er betalt og bestillt... hehe. :)

Hei

Du hadde tydeligvis en pen slump igjen av feriepengene, skjønner jeg :lol: . Her har du virkelig valgt utstyr fra øverste hylle, og bør ikke kunne skylde på dette, om resultatene lar vente på seg ;) .

Vær forberedt på at det kan dukke opp ett og annet lite kutt i starten (du har jo bestilt en styptic gel, så det er du åpenbart), og at det kan ta litt tid før resulatet blir som forventet, så vær tålmodig.

Les deg opp på teknikker, og se gjerne demonstrasjonsvideoer på YouTube eller her; http://www.barbershop.no/artikler/

Strekk huden godt ut under barberingen, og for all del - bruk et LETT trykk mot huden. Bladene er meget skarpe, og gjør jobben uten annet enn vekten av høvelen mot huden.

Lykke til, og hold oss oppdatert :)

Ja, jeg er veldig spent på hvordan førsteinntrykket mitt blir :)

Jeg er mest spent på to ting:

Om jeg får til å lage skum... og om jeg blir tilfreds med min første barbering :)

Ja, her går det fort i svingene. Du bestiller jo før jeg rekker å gi deg tilbakemelding. Nå det gjelder valgene dine så har du valgt ei skikkelig kvalitets pakke.

Når du skal lage skum er dette, som alt annet, en treningssak.

Jeg klemmer en del av vannet ut av kosten. Dette fordi det er lettere å tilsette vann enn å fjerne det. Noen ganger lager jeg skum i scuttle og noen ganger lager jeg skummet i ansiktet. Det er bare å prøve seg fram. Prorasoen fungerer fint til begge teknikkene.

Dersom du bestilte fra Fitjarsoap så husk at dama lager gode barbersåper. Hun har noen kremer også, men disse har jeg ikke forsøkt.

Håper du lar oss få høre om hvordan det går med barberinga.

ps. Ikke legg trykk på høvelen. Ikke legg trykk på høvelen. Ikke legg trykk på høvelen.

Ja, jeg håper jeg har valgt riktige produkter... :)

Må nok prøve meg litt frem tror jeg... men det absolutt værste som kan skje er jo at jeg tar pulsåra med den....

Neida.. riktig så ille blir det nok ikke. Litt artig og overdramatisere noen ganger også... hehe

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...