Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
steinar_lund

Alun blokk

Recommended Posts

Jeg lurer litt på hvordan denne egentlig skal brukes. Jeg pleier å bruke kaldt vann ved siste skylling av ansiktet, og hvis jeg har noen småsår, bruker jeg gjerne alunblokk dyppet i kaldt vann og stryker over hele barberingsområdet. Men det er ikke alltid det hjelper. Finnes det noen bedre måte å gjøre det på?

Jeg lurer litt på hvordan denne egentlig skal brukes. Jeg pleier å bruke kaldt vann ved siste skylling av ansiktet, og hvis jeg har noen småsår, bruker jeg gjerne alunblokk dyppet i kaldt vann og stryker over hele barberingsområdet. Men det er ikke alltid det hjelper. Finnes det noen bedre måte å gjøre det på?

Måten du bruker det på er den mest anbefalte såvidt jeg vet.

Noen skyller det av etter det er tørket, andre lar det sitte på. Før de tar på After-shave balm eller lignende.

Alun blokken har antiseptisk virkning i tillegg til å lukke porer. Med andre ord, en god ting.

For småkutt og bleeders bruker jeg heller Styptic. en liten stick som dyppes i kaldt vann og holdes over såret et par sekunder.

Min erfaring er at dette er langt mer effektivt til å stoppe bleeders.

Atter andre produkter til dette formålet er Nip-sticks, en mini roll-on med flytende virkemiddel, og Proraso gel, en seig gel som stivner fort og derved stopper blødningen.

Jeg har brukt alle disse, og min klare favoritt er Styptic pencil. Billig er de og. Pinaud Clubman selges på de fleste online barbershopper jeg frekventerer.

Lykke til!

Jeg bruker alu blokk hver gang jeg barberer meg fordi jeg får barberkviser om jeg ikke bruker den ;) Slik gjør jeg det:

Etter barberingen skyller jeg huden med VARMT vann sånn at jeg får vekk alt av barberskum-rest. Rett etter tar jeg å skyller huden med iskaldt vann. Så tar jeg å dypper alu blokken i kaldt vann og styker den over der jeg har barbert 1-3 ganger. SÅ KOMMER DET VIKTIGSTE! Det må lufttørke. Altså ikke tørk ansiktet med håndklede eller noe slik, men vent til det tørker av seg selv.

Så tar du på after shaven når huden er tørr

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this