Jump to content
Barbershop.no forum
Sandman

Thiers-Issard Historic 6/8 Forged Deco Back Festonned La Mouette Snakewood Hook Nose

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt meg en av Thiers-Issards kniver, som nå inngår i Fitjarsoap's egne signatur-modeller derfra.

Dette er en meget flott kniv, med det lange navnet "Historic 6/8 Forged Deco Back Festonned La Mouette Snakewood Hook Nose". Bladet satt helt rett mellom håndtakene (enkelte har opplevd at nye TI-kniver kan ha unøyaktigheter her), og både blad, gulltrykk og håndtak er helt feilfrie ellers :) . I det hele tatt er dette en svært pen og spesiell kniv (selv om bildet ikke yter den rettferdighet :unsure: ).

Thiers-Issard lover at kniven skal komme helt barberingsklar ut av esken, og trengs ikke engang å stroppes. Jeg var litt skeptisk til dette, og bestemte meg for å kontrollere denne påstanden. Jeg tørket derfor kun av det tynne laget med olje som kniven er satt inn med, før jeg startet barberingen.

Jeg fulgte min vanlige rutine, med én runde WTG og én ATG. Resultatet ble faktisk meget bra, og i alle fall akkurat denne kniven holder hva fabrikken lover. Andre medlemmer av forumet har opplevd at disse knivene, som altså skal være barberingsklare ut av esken, har måttet få en finpuss på bryne og stropp før de har vært 100 %. Dette tyder muligens på at det kan være variasjoner fra kniv til kniv, når det gjelder hvor grundig fabrikken har vært med hver enkelt.

Fitjar hadde også fått inn stropper fra Straight Razor Designs, og jeg sikret meg derfor en 3" Red Latigo, som har et utrolig godt drag, og som jeg muligens anser som min favoritt-stropp. Prisen på disse er også veldig gunstige, så med frakt og avgifter blir det trolig dyrere å kjøpe direkte fra SRD selv ;)

post-92-127143962655_thumb.gif

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...