Jump to content
Barbershop.no forum

Recommended Posts

Hei alle sammen :lol:

Jeg er helt ny her på forumet men har "lurket" litt de siste ukene for å samle råd og visdom.

Etter min første barbering med klassisk høvel er jeg så opp i skyene fornøyd at jeg bare må dele gleden med noen :D

I dag fikk jeg min etterlengtede pakke fra Barbershop.no.

Dette var en pakke stappet med absolutt alt en kunne trenge, og så enda litt mer, for et paradigmeskifte innen barbering.

Raskt fortalt:

-Merkur Progress høvel

-Ekstra blader fra Feather

-Commodore X3 Best Badger barberkost

-2 Mama Bear barbersåper (Ylang Ylang og Lilac Ice)

-Anthony Alcohol Free Toner

-Proraso Protective After Shave

-Truefitt & Hill Advanced Facial Moisturiser

-samt noen flere småting.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!

Før barberingen la jeg på Feather sine barberblader i stedet for Merkur sine blader.

Jeg vet ikke om det var nødvendig men jeg gjorde det nå allikevel, siden jeg hadde lest et par anbefalinger av Feather-bladene.

Jeg vurderte for øvrig å prøve "vinkorktrikset" jeg har lest om her på forumet en plass. Men jeg brukte bladet heller "naturell" første gangen :P

Uansett, så bar det først inn i dusjen og så ut i barberingen.

Børsten lot jeg ligge i en kopp med varmt vann mens jeg dusjet og ristet den et par ganger før jeg begynte å skumme med Mama Bear. Oppskumming av såpen må jeg nok øve litt på; for lite såpe og for mye vann i børsten denne gangen men tilfredsstillende skum ble det lell. Jeg skummet for øvrig opp såpen på ansiktet og ikke i kopp.

Barberingen var som en drøm, 3 dagers skjeggvekst borte på et glatt, smertefritt og velduftende blunk.

Jeg var forberedt på et par kutt men det forekom rett og slett ikke. Og dette til tross for at jeg, i min iver, glemte å justere ned nivået på høvelen :o

Jeg kommer ikke over den deilige følelsen av å barbere seg med en slik DE-høvel.

Særlig fornøyd er jeg med resultatet på halsen, her har jeg noen hår i området rundt adamseplet hvor min gamle Mach 3 rett og slett ikke tar hårene godt nok.

Helt fantastisk. Lyden, gliden og duften fra såpen, alt i søt harmoni. Aldri mer Mach 3 eller Fusion!

Så takk til Barbshop.no! :)

Og takk til alle på forumet jeg har "lurket" på/fra/av (eller hva man skal kalle det) :lol:

...deler et par bilder av utsyret for moro skyld!

post-429-126701240985_thumb.jpg

post-429-12670124231_thumb.jpg

Hei

Jeg tror de fleste her kjenner seg igjen i den gleden du følte når du for første gang barberte deg med klassiske barber-artikler :) . Man kan bare angre på at man ikke oppdaget dette mye tidligere, i stedet for å lide seg gjennom år med middelmådige artikler og resultat.

Artig å se at du klarte deg såpass bra gjennom første forsøk, og teknikken perfeksjonerer du over litt tid.

Skulle det være noe du lurer på, vil du sikkert kunne få svar her på forumet.

Jeg kommer heller ikke unna å minne deg på at det finnes enda et nivå i barberhimmelen, og det er (etter min mening) å lære seg å bruke barberkniv ;). Men, kos deg med DE-høvelen og det andre utstyret så lenge, og se om nysgjerrigheten kommer snikende etter hvert.

Lykke til :D

Takk skal du ha :)

Gleder meg allerede til neste barbering!

Barberkniv står faktisk øverst på ønskelisten min :lol:

Men nå har jeg overskredet studielånets "utskeielsesbudsjett" for ivertfall denne og neste måned.

Men en dag om ikke så lenge skal jeg invistere i en flott barberkniv. Har sett meg ut Dovo sin barberkniv med fioltre :rolleyes:

Det gleder jeg meg til.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...