Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
T. DeLonge

Hårvoks/clay uten skadelige ingredienser?

Recommended Posts

Har sjekket ut en del hårvokser, bla også de fra Men U som selges her. Jeg har enda ikke lykkes i å finne et produkt som ikke inneholder en masse parabener og andre skadelige kjemikaler. Noen som vet om noen uten eller med mindre av disse skadelige stoffene? Om de i det hele tatt finnes...

Jeg gikk over til gammeldags pomade i høst.. Stort sett inneholder de kun vaselin og parfyme, og i noen tilfeller bivoks og/eller lanolin, men jeg har aldri sett noen som inneholder stoffer med rare og skumle navn.

Selv bruker jeg blant annet denne pomaden, som i små mengder ikke vil gi deg det typiske "glætte" håret mange forbinder med pomade.

Når det brukes i små mengder vil det se ut som vanlig voks, og når man forsyner seg i beskjedne mengder er det heller ikke så vanskelig å vaske ut som alle skal ha det til å være. :)

Om du ønsker at håret vil se ut som om du har hatt voks i det, vil jeg generelt råde deg til å bruke "medium weight"-pomade, ettersom "heavy weight" er steinhardt og ubrukelig gjennom vinterhalvåret, og "light weight" har lite hold og får ofte håret til å se vått ut/gel-look..

....og deeer så jeg at jeg svarte på en 11 måneder gammel tråd. Oh well. :lol:

Vil bare stemme i på Pomader. Jeg har sikkert 8-9 forskjellige stående. Pleier å bruke de til en litt semi slick back/ sidedelt sveis.

Noen ganger er det noe herk å vaske det ut, men det positive overgår det negative.

Den pomaden i linken lukter helt fantastisk godt.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this