Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Frode

Tyfonikus' barbersalong

Recommended Posts

Ja, det ser virkelig ut til å være et marked for gammeldagse barbershops der ute nå. og nysgjerrigheten er visst også stor. Jeg snakket med Tyfonikus for en stund siden, og han sa at han hadde hatt besøk av journalister også, blant annet fra NRK. De hadde laget et innslag som visst skulle komme i Østafjellssendingen og Norge Rundt.

Jeg tror at flere burde gå i gang med noe slikt, slik at vi kan få flere barbersjapper rundt om i landet. Jeg tror det er et stort marked som bare ligger der å venter...

Jeg snakket med Tyfonikus for en stund siden, og han sa at han hadde hatt besøk av journalister også, blant annet fra NRK. De hadde laget et innslag som visst skulle komme i Østafjellssendingen og Norge Rundt

Du vet ikke når dette sendes, evt. har blitt sendt. I så fall burde det jo gå an å finne på NRK nett-tv.

Du vet ikke når dette sendes, evt. har blitt sendt. I så fall burde det jo gå an å finne på NRK nett-tv.

Nei, jeg vet ikke. Kanskje Tyfonikus kan komme inn og opplyse oss?

Radio Telemark (NRK) filmet for ca 3 uker siden, og det skal sendes i Radio Østafjells og Norge rundt. Når dette blir, vet jeg ikke, men jeg skal få beskjed. Distriktkontorene rundt om i landet deler på oppgaven om å sende dette programmet. Jeg tror at Radio Telemark nu har overtatt "stafettpinnen". Jeg måtte bruke klipperommet til barberingen, fordi at det ble litt liten plass til å filme i barberrommet. Dette gjorde det vanskelig for meg. Kameramannen sto delvis i veien for meg, slik at jeg måtte gjøre mange C momenter.

Denne nisje salongen min er visst blitt "berømt". Flere intervjuer er blitt gjort, og imorgen kommer det en frilansjournalist på besøk. Hun skal skrive om barbersalonger, men hun fant ikke mange av dem. Muligens er jeg den eneste som nu bruker ekte kniv, og arbeider helt på den gamle måten. Hun vil være en god stund i salongen, og følge med når jeg barberer. Efter avtale med en kunde, da vil han stille opp kl. 10.00, lørdag den 20. Det som hun skriver vil komme i Dagens Næringsliv og en annen avis/blad som jeg ikke husker navnet på.

Jeg skal prøve å holde dere orientert.

Jeg skal prøve å holde dere orientert.

Ja, gjør det! Dette er spennende, Tyfonikus. Og hvis (dvs NÅR!) jeg er på dine trakter skal jeg jammen komme innom for en barbering med kniv!

Ja, gjør det! Dette er spennende, Tyfonikus. Og hvis (dvs NÅR!) jeg er på dine trakter skal jeg jammen komme innom for en barbering med kniv!

Jau, det er vel 7 kroner per barbering :lol:

Da har endelig også jeg fått anledning til å nyte en førsteklasses barbering hos tyfonikus. Det var en svært hyggelig, lærerik og ikke minst behagelig opplevelse, så jeg kommer nok til å stikke innom titt og ofte fremover :)

Prisene på barbering i salongen min er Kr.100/150. Den første prisen gjelder hvis det samtidig er hårklipp, eller en engel hurtig barbering. Hvis de kun skal barberes, da velger de fleste pakken til Kr.150.00, som inkluderer ekstra varme duker og en lett masasje.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this