Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
fatzy

ULTRA SHAVE

Recommended Posts

En unik opplevelse, våtbarbering på en ny måte! Kremen masseres ganske enkelt inn i tørr hud og gir en ”fet” overflate. Ikke noe skum på overflaten og vann trengs egentlig ikke til selve barberingen. Deretter er det bare å barbere seg. Ikke like enkelt å SE hvor man har barbert, men man kan faktisk se at skjegget forsvinner for hvert drag. Jeg synes at det var stor friksjon mellom høvel og hud, men det er ikke noe problem (kanskje jeg bruker litt lite krem?).

Barberingen ble tett og fin, men det var vanskeligere å holde høvelen ren, det la seg et klebrig lag av stubber og krem mellom bladet og høvelhodet. Det ga ikke noe problem ved selve barberingen, men det var vanskelig å få bort igjen underveis og etterpå.

Kremen kan påføres som en fuktighetskrem/aftershave etterpå, men jeg synes den ble for fet.

Mitt bruksområde: Den vil nok ikke bli brukt til daglig, men den er perfekt til reise-barbering (trial size er en fin størrelse)!

U_S-1.jpg

U_S-2.jpg

Er det meningen at man med dette produktet skal påføre kremen på nytt med en gang man er ferdig med barberingen? Det vanlige er jo splashe litt kaldt vann i ansiktet for å lukke porene før aftershaven.

Det er et alt-i-ett produkt som både er preshave, shave og aftershave. Og poenget er at vann bare skulle brukes å vaske høvel'n. Det står ingenting i beskrivelsen om bruk av vann i det hele tatt, men det er ikke dermed sagt at man ikke skal/kan gjøre det. Kanskje andre har gjort noen andre erfaringer?

tja, vel, jeg vil uansett vaske ansiktet før jeg tar på aftershave, du ville vel aldri bare tørke av barberskummrestene og slikt, også splashe annen aftershave på heller?

Nå synes jeg denne fungerte utrolig dårlig som aftershave, den ble alt for fet, jeg klarer aldri å smøre en ert utover hele ansiktet, så jeg bruker sikkert for mye.

Som barberkrem så var den litt spesiell, ja, du får barbert med den, jeg tror den er fin hvis du er på steder der du har lite (varmt)vann tilgjengelig, neste gang jeg drar til afrika så blir den med tenker jeg.

Men til daglig bruk så ble den litt pesete, den klinte seg inn i alle smådetaljer på høvelen, og det var ikke bare å skylle det bort.

Denne plastpluggen var jeg usikker på om man burde døtte inn eller ikke, men etter å ha latt den stå en dag uten, så fant jeg ut at den må på plass, virka som om den forgår uten, tåler ikke luft?

Da vi har de samme erfaringene med dette produktet, ja. Men jeg tror nok at siden dette ikke er vanlig barberskum som ligger igjen her og der i fjeset, så er det helt i orden å ikke vaske fjeset. Det er jo samme produktet før, under og etter barberingen. Så det blir kanskje litt opp til hver enkelt å finne ut hva en liker å gjøre.

Denne plastpluggen var jeg usikker på om man burde døtte inn eller ikke, men etter å ha latt den stå en dag uten, så fant jeg ut at den må på plass, virka som om den forgår uten, tåler ikke luft?

Oops, nå har min stått ubrukt i skapet noen uker, uten denne lille drittpluggen. Hvordan kan man vite at den skal på igjen etter bruk, er all kremen ødelagt nå, da? Jeg gikk ut fra at den lille plastdingsen var som forseglingen på tuten på tannkremtubene. Vet ikke om jeg tok vare på den engang....

Det står vel absolutt nada om det, men jeg fikk en formening om det når jeg tok ut en dert senere... siden du har latt den stå over tid, så får vi snart høre om det var greit eller ikke tenker jeg?

Nå har jeg vært litt lite aktiv på forumet i det siste, men jeg sjekket kremen etter min lille oppdagelse :o. Nå ser det ut som om kremen ikke har tatt skade av å stå uten denne lille plastpluggen. Det første som kom ut var litt rennende (som når man ikke rister ketchupflaska før bruk), men det var ikke mye. Videre var konsistensen normal, så det ser ut til å ha gått bra. Det er vel også en slags pumpemekanisme som stenger for kremen i flaska. Men det er kanskje best å sette inn igjen denne lille pluggen etter bruk, særlig hvis man ikke bruker den så ofte (den lå bakerst i skapet). Uansett står det på flasken at den har en holdbarhet på 24 mnd etter åpning.

ah, flott, lurte litt på dette, hos meg så gulnet den etter en dag, å jeg satte inn propppen igjen som tilfedigvis var der. trøkka litt på den nå, ikke noe rant ut av den (av unormale ting altså), kremen så fin ut.

Beklager lang ventetid på svar, send gjerne en e-post til kundeservice@barbershop.no eller andreas@barbershop.no for slike spørsmål så får du svar langt raskere :)

På grunn av lav etterspørsel har vi kuttet ut produktet (som forøvrig har skiftet navn til Bob Norburn 3-1-1 Save). Dersom det er flere som er interessert kan vi naturligvis ta det inn igjen.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this