Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
steinar_lund

Super+ Platinum (Israeli Personna) Double Edge Blades

Recommended Posts

Jeg kjøper fra Ebay, kommer ann på selgerne, jeg fikk de blå IP, tror det er samme som de du bestilte, og det tok vel litt over en uke.

Har bestilt blader tidligere fra en annne dude, og det tar noe over et par uker før ting ramler ned i posten..

Bare jeg får svar fra en ebay dude så får jeg bestilt Røde IP's også, må jo teste alt vettu :D

Ikke for å skuffe deg, men søk på ebay etter brukeren txukman, kjøpte super+ fra han nå sist, $13.99..

Fikk bladene igår, og prøvde i dag. Min første reakson var at de virket "snillere" enn de Merkur-bladene jeg har brukt til nå. Kanskje jeg om en stund kan våge meg på en litt "åpnere" innstilling på Merkur Vision-høvelen min. Men jeg har ett ankepunkt. Bladene kommer i en liten pappeske hvor, såvidt jeg kan se, det ikke er mulig å putte brukte blader. Disse bladene er jo livsfarlige! Hvor gjør man av slikt? Jeg ser at classicshaving.com selger en slags "søppelkasse" for brukte blader til like under en dollar, men det blir jo håpløst å bestille slikt fra utlandet, pga frakt. Er det mulig å få kjøpt slikt i Norge, evt. hva gjør andre for å kvitte seg med brukte blader på en trygg måte?

Noe for butikken?

FeatherBladeSafeNew.jpg

Selv har jeg en liten glass-flaske (red-bull konsentrat fra sverige) som jeg døtter bladene inn i. Jeg knekker ikke bladene, så det er en utfordring å få bladene inni uten å skjere seg stygt, men det går greit.

Så tenker jeg flaska går i grønn kontainer etterpå, eller.. får se litt når den tiden kommer. Har noen flasker til så jeg kan samle noen år før jeg finner ut hva jeg gjør :D

Ellers er det jo god plass i de andre holderne, gillette har vel plass til mer enn 5 blader, merkur er vel litt trangt siden det er 10 i pakningen. Men andre som derby, wilkinson ogsåvidere, der er det plass til noen.

Er forskjellige muligheter, men for guds skyld, ikke putt de i søpla.. (jeg dro et blad over en diamantbryne forøvrig, eggen rett ned.. overraskende raskt, så har du ikke noe mer egg... )

Jeg har et tomt syltetøyglass jeg bruker til gamle blader, da er det bare å hive hele greia i glass/metall kontaineren når glasset er fullt.

Skrudde av lokket, la det på en trefjøl å brukte et gammelt tappjern til å slå på et lite spor.

"Det enkle er ofte det beste" ;)

Jeps, jeg spiser ikke syltetøy, så tanken slo meg ikke :), men har sett folk kjøper hermetikkbokser som har flytende innhold, lager tilsvarende hull som du har gjort, og tapper så ut innholdet og skyller.. Burde også fungere glimrende. (men ikke kjøp ertesuppe på boks da, siden du ikke får ut erterne så blir det nok litt funky lukt på badet)

Må vel skaffe meg en pakke med Super+ Platinum blader jeg også, så jeg får testet dem.

Slik jeg har forstått det er ebay stedet for å handle disse bladene, men jeg har aldri brukt ebay å er litt usikker på hvordan det fungerer.

Så, eeh... er det noen som... har en... "ebay for dummies" guide? :oops:

Da jeg begynt med DE barbering i november jeg kjøpt Super+ blader fra Encure. Jeg er helt fornøyd med disse bladene. Det finnes andre på e-bay som selger bladene billigere enn Encure, men Encures pris inkludere frakt. En del e-bay selgere tar seg VELDIG godt betalt for å send små og lette artikler fra USA. Jeg betalt ca. kr. 130 for 100 blader som er en grei pris, som også er under tollgrensen. Hver gang jeg passere Gilette fusion blader i butikken til kr. 150 for en 4 pk. jeg smiler med tanken at jeg fikk barbering for to år for mindre penger. :)

:D, jeg venter på 400 røde ip, $18.5 dollar i frakt, ikke så ille det heller (ebay selger), Får se snart om jeg må tørke av meg fliret da, men det har gått rimelig bra igjennom tollen sålangt.

Sist jeg kjøpte blå ip, så kjøpte jeg 200 stykker, og betalte da $4.5 i frakt. Men det er viktig og sjekke rundt for å se hva frakta blir, har vært borti å betale $23-30 for en filleting, men stort sett uproblematisk om man sjekker litt.

En kar som heter dssokhey på ebay har hatt svært variert frakt, engang kjøpte jeg 100derby+100ip, betalte $14 ifrakt, neste gang kjøpte jeg 200wilkinson så betalte jeg $35 dollar, og da tok det duden 9 dager før han sendte pakken, der han betalte $15 for frakt.. jaja, når jeg betalte så mye frakt, så har jeg vel meg selv å takke, skjønner ikke hvordan jeg klarte det.. :D, ble noe over to kroner bladet, så overlever vel fortsatt :D

Når det gjelder brukte blader slepper jeg dem ned i en tom sylettøyglass, men med tank på hva som kunne skjer dersom glasset går i gulvet en beholder av metal er langt å foretrekker. Jeg har sett disse: http://www.giftology.co.uk/acatalog/Novelty_Cash_Cans.html i England. De koster £ 1 (ca. kr. 10) og har sikkert plass til fem år med brukt barberblader. Det kunne være artig å få en slik "sparegris" laget med bilder av berbærblad og påskrift "Brukt barbærblad - ikke åpne" (helst i flere språk). Et prosjekt for barbershop.no?

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this