Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
roboed

Enda en nyfrelst har tatt sine første drag med utstyr laget av ekte menn med skjeggvekst, og ikke dunete markedsførere!

Recommended Posts

Kort og greitt: Merkur 38C og det bladet som fulgte med da jeg glemte å bestille flere. (Hvilken bør jeg kjøpe?) Kjøpte også det Men-U start-kit'et med en enkel barberkost, såpe, ansiktsvask og fuktighet.

Jeg var spent som en unge og en smule skeptisk...så igjennom alle vidoene jeg kunne finne, og begynte med en sabla varm dusj. Så var det å få skum ut av denne såpa/kremen da....

Prøvde først i håndflaten, men tror jeg brukte for lite vann. Roterte den kosten til krampa tok meg, men uten resultat. Fant så en "snopeskål" i kjøkkenskapet, type glass, og prøvde igjen - denne gangen med litt mer fuktighet. Og vips - mer enn nok skum! Dufter hærlig og kjennes enda bedre ut :) Gikk over to ganger, begge gangene mest WTG - en vet jo hvor skarpe de bladene er, så kjørte ikke noe "Mach 3 Turbo" tempo...

Og for et resultat!! :D En liten dråpe blod på haka, men mye mindre enn med Gillette-pastikken! Og nå sitter jeg på jobb og nyter en-dags stubbene - som kjennes mye jevnere og bedre ut enn noen gang!

Jeg må innrømme jeg tenkte mitt om hva slags folk som skrev her inne på forumet og kunne bli så hekta på noe så dagligdags.....Say no more...

....Neste nå er ny "snopeskål" og skikkelige stativer så det tar seg litt pent ut på badet :)

Velkommen i klubben :). Må innrømme at min første tanke nok også var at mange virket til å være i overkant opptatt av barbering. Etter å ha mottatt utstyret og testet selv må jeg bare innrømme at dette er himmelen i forhold til plasthøvler og syntetisk guffe fra monopolisten Gilette. En barberer seg hver dag eller deromkring, og til sammen vil jeg tro at vi menn bruker mer tid på dette enn mye annet det skrives mer om. I det perspektivet er det kanskje forståelig at tradisjonell våtbarbering er et tema som kan fenge når en først blir oppmerksom på det.

Er selv nykommer, og kan ikke gi så godt funderte anbefalinger m.h.t. barberblader. Har likevel lest litt og ser at Merkur sine er dårlig likt generelt, at Feather går for å være det skarpeste som finnes og at mange virker til å synes at Derby sine blader yter svært god kvalitet til lav pris. Har selv tenkt å teste ut både Derby og Israeli Personna (Crystal), sistnevnte tror jeg ikke selges i Norge og må bestilles over nett.

Er selv nykommer, og kan ikke gi så godt funderte anbefalinger m.h.t. barberblader. Har likevel lest litt og ser at Merkur sine er dårlig likt generelt, at Feather går for å være det skarpeste som finnes og at mange virker til å synes at Derby sine blader yter svært god kvalitet til lav pris. Har selv tenkt å teste ut både Derby og Israeli Personna (Crystal), sistnevnte tror jeg ikke selges i Norge og må bestilles over nett.

Ja jeg har også sett at flere er negative til Merkur bladene...og enda så digg barbering jeg hadde i går kveld, ja men da kan det bare bli enda bedre da! :-)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this