Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Atomic

Bra TV-serier

Recommended Posts

Jeg elsker serier! Finner jeg en jeg virkelig kikker på kan jeg bli sittende et par dager i strekk mens sesongene flyr avgårde! Vanskelig å liste opp alle jeg liker på rappen, men her er de viktigste:

- Carnivàle

- Six Feet Under

- Firefly

- Battlestar Galactica

- Stargate SG-1 og Atlantis

- Scrubs

- Dexter

- Rome

- Lost

- Heroes

- Prison Break

- The Office (både UK og US utgaven)

- Top Gear

- 5th Gear

- House

- Smallville

- Twin Peaks

- Simpsons

- Sopranos

+++

Jeg har ikke fått rotet meg til å se The Wire enda, men med tanke på hvor mye skryt den har fått har jeg gode ting i vente. Alltid fint å vite at man har noen perler liggende og mørne mens andre favoritter trist nok avsluttes. :)

Jeg begynner også å skjønne at The Wire kanskje er noe man burde se på. :) Noe av det jeg ellers liker:

Twin Peaks

Simpsons

Californication

Heroes

Veronica Mars

The Mighty Boosh

The IT Crowd

Litt rolig nå for tiden da. Blir stort sett til at jeg koser meg med litt Simpsons fra DVD om kveldene.

Av de virkelig gode TV-serier, må nevnes western-serien "Deadwood". Maken til hardbarket og realistisk western tror jeg er vanskelig å finne. Bygger delvis på historiske begivenheter og personer, som Wild Bill Hickock og Calamity Jane. Er du vár for grovt språk og relativt voldelig innhold, bør du kanskje styre unna, men om du takler dette, og setter pris på svært dyktige skuespillere, usedvanlig gode og saftige replikker og en medrivende handling, er dette noe for deg. Om western faller i smak, er også mini-serien "Lonesome Dove" en ualminnelig god serie. Mange kjente skuespillere, og en høyst anerkjent beskrivelse av hvordan livet artet seg under de store kvegdrifters tid. Spennende, velspilt, og meget engasjerende serie. Fåes på en dobbel-DVD, og er verdt hvert øre.

Man kan heller ikke unngå å se mesterverket "Band of Brothers". Krigseposet fra 2. verdenskrig, hvor man følger amerikanernes invasjon via Normandiekysten, og til slutt inntoget i Berlin og Hitlers festning i fjellene. Trolig det beste som er laget av TV-serier, både i genren krigssfilm som sådan, men også som film/serie i det hele tatt. Stort sett ukjente skuespillere (som fungerer veldig bra), men en realisme på alle plan, som mangler sidestykke. Saving Privat Ryan var bra, men dette er enda bedre, da vi følger, og blir kjent med et antall fallskjermsoldater i et kompani over lang tid, fra treningsperioden før de slippes ut i fallskjerm i Frankrike, og til krigens slutt. Noe av det nærmeste du kommer skyttergravene, uten å være der selv! Vil trolig bli stående som noe av det ypperste som er laget på film.

Må få sett Band of Brothers, har hørt mye bra om den. Ellers så har jeg begynt å se litt på Kitchen Nightmares med Gordon Ramsay i det siste. Han kan virkelig å kjefte :)

Anbefaler The Wire jeg også, har sett alle sesongene nå og det er veldig bra!

Tror ikke jeg har sett akkurat den serien, men Ramsay har hatt endel serier der han sier det han mener ja.

BBC Food etc er blant kanalene jeg ser på ofte:), blir jeg for sulten så switcher jeg til Discovery.

Band of Brothers Burde vere pensum for alle som ser filmer, den beste serien eg noensinne har sett.

Kjøpte ein gang ein VAT 69 (er det ikkje det han drikker?) men likte den ikkje noe serlig, hehe men så flaska tenkte på serien og måtte ha den.

Ellers så er deadwood nevnt, ikkje for sarte sjeler nei. Men eg liker den veldig godt.

Kjøpte nettopp alle 3 sesongene og er på god vei ut i sesong 2 (igjenn) Har ikkje sett sesong 3 enda.

Ellers så får eg aldrig fulgt med på serier på tv, men Top Gear og simpsons er noe eg ikkje switcher forbi om eg ser det :D

Enig med dere at Deadwood og Band of Brothers er bra ,men jeg har nettopp begynt å se Dexter etter anbefaling av kompiser.Den har jo gått en stund på diverse kanaler.

Meget god studie om et menneske som både er morder ansatt i politiet og familiefar.Anbefales,men mye blod!

Ikke dårlig å vekke til live en 4 år gammel tråd;) hehe. Dexter er bra den ja..

Ja,så det var stille her.Er "elektriker" på barberfronten ennå,men skal starte våtbarbering og koser meg med tips her på forumet og barbershop+ en drøss med utenlandske websider om dette.

Det er jo vitenskap å få fjernet disse proteintrådene i fjeset!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this