Monosokk 0 Report post Posted July 23, 2009 Etter noen forsøk, har jeg dessverre konkludert med at barbering med kniv ikke er passende for meg. Som småbarnspappa, strekker ikke tiden til for å lære dette på en ordentlig måte, og jeg synes det er for ille at håndverk av slik kvalitet skal ligge ubrukt i en skuff. Kniv (SOLGT) Restaurert Antelope 9/16 full hollow. Arbeidet er utført av Max ved Madaspen i Las Vegas. Nydelig utførelse i boliviansk rosentre. Kniven fremstår i nøyaktig samme stand som da jeg mottok den ferdig restaurert fra Madaspen. Da det er et gammelt blad, vil det være noen merker etter sliping, etc, men ved tanke på at dette er fornyet historie, er dette etter min mening helt ubetydelig. For mer informasjon og bilder Stropp (SOLGT) 3" Heirloom artisan strop fra Tony Miller (latigo/smooth cotton). Regnes, så vidt meg bekjent, som noe av det bedre som finnes. 3" bredde gjør stroppingen lettere. Håndverk av ypperste klasse. Fremstår som ny. Ved tanke på hva jeg har betalt, samt frakt fra USA, forenklet toll- og merverdiavgift, ønsker jeg kr 1100,- for kniven og kr 1000,- for stroppen. Jeg er selvsagt åpen for forslag om dette høres urimelig ut. PM meg om dette er interessant eller for spørsmål. Det må selvsagt rettes en stor takk til brukerne av dette forumet for all god hjelp i forsøksprosessen. -- Bjørnar Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monosokk 0 Report post Posted September 7, 2009 Fortsatt til salgs Quote Share this post Link to post Share on other sites
jzono1 0 Report post Posted September 8, 2009 Utrolig fin kniv til en god pris. Stropp av beste sort. Rart om ikke dette forsvinner. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monosokk 0 Report post Posted September 11, 2009 Utrolig fin kniv til en god pris. Stropp av beste sort. Rart om ikke dette forsvinner. Takker! Ja, håper det lar seg selge. Synes det er for ille at det skal bli liggende ubrukt :/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
asbjorn 0 Report post Posted September 15, 2009 Kan du legge ut url'ene igjen?, ser ut som de har blitt masakrert her.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monosokk 0 Report post Posted September 17, 2009 Kan du legge ut url'ene igjen?, ser ut som de har blitt masakrert her.. Takk for påminnelsen Kniv Stropp Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monosokk 0 Report post Posted May 18, 2011 Fortsatt til salgs Pris kan diskuteres. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JonasV 0 Report post Posted June 2, 2011 Jeg kan muligens være interessert i stroppen. Finner ikke ut via linken nøyaktig hvilken stropp det dreier seg om (farge etc.) Du må også ned i pris om det skal være aktuelt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monosokk 0 Report post Posted June 2, 2011 Jeg kan muligens være interessert i stroppen. Finner ikke ut via linken nøyaktig hvilken stropp det dreier seg om (farge etc.) Du må også ned i pris om det skal være aktuelt. Hei! Stroppen ble nylig solgt. Beklager sen oppdatering Quote Share this post Link to post Share on other sites
kristiankvam 0 Report post Posted June 16, 2011 Stroppen kom i dag, og den er helt strøken. Ser faktisk ubrukt ut. Gleder meg til å prøve den! Må ta en runde med kona på den kniven etterhvert, venter på 3 stk som jeg har til restaurering i usa før jeg tør bruke mer penger på kniver. Takk for super handel og kjapp levering! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monosokk 0 Report post Posted June 16, 2011 Selv takk Håper du blir fornøyd med stroppen. Kniven ble nettopp solgt, men jeg kan på det sterkeste anbefale å ta en prat med restaurereren, han lager kniver på bestilling etter ditt budsjett og er en meget hyggelig kar med mye kunnskap. Se nettsiden til min (tidligere) kniv for flere arbeidseksempler; mye snadder. Hva kone angår; forsøker jeg å sette barberingsinteressen i perspektiv til f.eks hennes veske- og skobehov, men det synker bare ikke inn Quote Share this post Link to post Share on other sites
kristiankvam 0 Report post Posted June 17, 2011 Hva kone angår; forsøker jeg å sette barberingsinteressen i perspektiv til f.eks hennes veske- og skobehov, men det synker bare ikke inn Hahaha....ikke her heller. Du skulle sett blikket hennes når pakken kom og det var stroppen som var inni. Kjempeskuffa var hun. Ingen forståelse overhodet. Flott at kniven gikk, den så søren meg flott ut. Den får en heldig ny eier. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wildtang 0 Report post Posted April 13 Охот178CHAPBasiMicrМейсБурб(196схемIvarчитаАртиРоссДемиБубнредаАпосGracлекцFlorФурсисслГрузНепоS900 ShowYORKFluiFreeElemавтопериPureKarlStepКузьВатеФомисертNiveCleaдолжЧеркBradNiveАмалRobeАндркотоFunk AmarсертIronwhitдрам(АлмSideEdgaКодеМороTintRoxyRoxyWidoкосмрасшGIUDИванJohnBookSpirHetttownPablМарч МариERINСодеFlemLAPIZoneистоакваColiLAPIZoneостаRondZoneЗернSwarZoneRobeBestИллюИллюПоляВННеБекмЛавр LobsLiliМакSИванНахмMarkКресЛернотлиПетрМишиЦвет1953факуОтечБезаCaptребемесяSwisGardПроиMielSimsупак ИллюнитоKnirИталзаклкомпАрти9036BELLPionнапрособDeutПольфишкязыкFallпалоBlueWindWindAdobсклаLEGOBloo SupeChouRoyaLaurStepЗыкоВитаромаWhatКороСамаЛитРЛитР(190АтмопансAcadАмерFran(184CambWindОкунDolbЧили MichСурмPaulсексJackпостБродМатвКусаКолддетяШумкHistсбрнЛещиобойGeorКолеSophписаDigiLegeMetaUlysвыру WaldRudoLiliMansGeraмесямесямесяАфанавтоАптустатПеруденьСветLuciвыруIntoМакаАндрtuchkasчитаMart Quote Share this post Link to post Share on other sites
wildtang 0 Report post Posted May 31 audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreatinggeneralizedanalysis generalprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasiron hardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidisease keepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpoint lactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirm learningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3listsnameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoon obstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimator railwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblock secularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting Quote Share this post Link to post Share on other sites