Jump to content
Barbershop.no forum
Monosokk

SOLGT: 9/16 Antelope og Tony Miller 3" Heirloom artisan stropp

Recommended Posts

Etter noen forsøk, har jeg dessverre konkludert med at barbering med kniv ikke er passende for meg. Som småbarnspappa, strekker ikke tiden til for å lære dette på en ordentlig måte, og jeg synes det er for ille at håndverk av slik kvalitet skal ligge ubrukt i en skuff.

Kniv (SOLGT)

Restaurert Antelope 9/16 full hollow. Arbeidet er utført av Max ved Madaspen i Las Vegas. Nydelig utførelse i boliviansk rosentre. Kniven fremstår i nøyaktig samme stand som da jeg mottok den ferdig restaurert fra Madaspen. Da det er et gammelt blad, vil det være noen merker etter sliping, etc, men ved tanke på at dette er fornyet historie, er dette etter min mening helt ubetydelig.

For mer informasjon og bilder

Stropp (SOLGT)

3" Heirloom artisan strop fra Tony Miller (latigo/smooth cotton). Regnes, så vidt meg bekjent, som noe av det bedre som finnes. 3" bredde gjør stroppingen lettere. Håndverk av ypperste klasse. Fremstår som ny.

Ved tanke på hva jeg har betalt, samt frakt fra USA, forenklet toll- og merverdiavgift, ønsker jeg kr 1100,- for kniven og kr 1000,- for stroppen. Jeg er selvsagt åpen for forslag om dette høres urimelig ut.

PM meg om dette er interessant eller for spørsmål. Det må selvsagt rettes en stor takk til brukerne av dette forumet for all god hjelp i forsøksprosessen.

--

Bjørnar

Utrolig fin kniv til en god pris.

Stropp av beste sort.

Rart om ikke dette forsvinner.

Takker! Ja, håper det lar seg selge. Synes det er for ille at det skal bli liggende ubrukt :/

Jeg kan muligens være interessert i stroppen. Finner ikke ut via linken nøyaktig hvilken stropp det dreier seg om (farge etc.)

Du må også ned i pris om det skal være aktuelt.

Jeg kan muligens være interessert i stroppen. Finner ikke ut via linken nøyaktig hvilken stropp det dreier seg om (farge etc.)

Du må også ned i pris om det skal være aktuelt.

Hei!

Stroppen ble nylig solgt. Beklager sen oppdatering :(

Stroppen kom i dag, og den er helt strøken. Ser faktisk ubrukt ut. Gleder meg til å prøve den! :D

Må ta en runde med kona på den kniven etterhvert, venter på 3 stk som jeg har til restaurering i usa før jeg tør bruke mer penger på kniver.

Takk for super handel og kjapp levering!

Selv takk :)

Håper du blir fornøyd med stroppen. Kniven ble nettopp solgt, men jeg kan på det sterkeste anbefale å ta en prat med restaurereren, han lager kniver på bestilling etter ditt budsjett og er en meget hyggelig kar med mye kunnskap. Se nettsiden til min (tidligere) kniv for flere arbeidseksempler; mye snadder.

Hva kone angår; forsøker jeg å sette barberingsinteressen i perspektiv til f.eks hennes veske- og skobehov, men det synker bare ikke inn :D

Hva kone angår; forsøker jeg å sette barberingsinteressen i perspektiv til f.eks hennes veske- og skobehov, men det synker bare ikke inn :D

Hahaha....ikke her heller. Du skulle sett blikket hennes når pakken kom og det var stroppen som var inni. Kjempeskuffa var hun. Ingen forståelse overhodet.

Flott at kniven gikk, den så søren meg flott ut. Den får en heldig ny eier.

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreatinggeneralizedanalysis generalprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasiron hardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidisease keepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpoint lactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirm learningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3listsnameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoon obstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimator railwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblock secularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...