Jump to content
Barbershop.no forum
verbli

Fitjar såper

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd de nye Fitjar såpene?

Jeg er på jakt etter noe som har tilsvarende egenskaper som ColConk og Tabac.

Jeg har tidligere prøvd Fitjars Miklagard som var så dårlig at den måtte kastes.

Jeg tenkte likevel at jeg skulle støtte norsk produksjon hvis såpene har blitt bedre.

Anbefalinger?

Verner

Har ikke prøvd Fitjar selv, men satt akkurat og så på andre folks mening om de. Kremen har i hvert fall fått veldig skryt på b&b sitt forum. Både såpene og kremene har fått topp rating her på siden. Det eneste jeg lurer på er egentlig bare om jeg skal kjøpe såpe eller krem.

Har prøvd både Col. Conk Amber og Fitjar Fjellheim. Fitjar er nok etter mi meining ei bedre såpe. Sjølv dei gongene eg har vore hastig og brukt feil mengde vatn så har den gitt utruleg god glid. Col.Conk er heilt OK,men som sagt ikkje så bra som denne Fitjar såpa. Fjellheim lukta tydeleg furunål. Kanskje ikkje lukta for finare selskap, sjølv brukar eg den når eg reiser på jakt :) Burde kamuflere menneskeleg lukt bra B)

Av Fitjar krem har eg prøvd Wild Thing Well Bred. Typisk maskulin god lukt, men ikkje så sterk. Veldig lett å lage skum og gir svært bra resultat.

Tabac såpe har eg ikkje prøvd,men ser den får bra kritikk. Problemet mitt med Tabac er lukta, det blir nesten for mykje.

Har prøvd både Col. Conk Amber og Fitjar Fjellheim. Fitjar er nok etter mi meining ei bedre såpe.

Tabac såpe har eg ikkje prøvd,men ser den får bra kritikk. Problemet mitt med Tabac er lukta, det blir nesten for mykje.

Heisann

Det tok litt tid før jeg fikk respons men nå var det plutselig mange... :-) (fikk også PM ang dette)

Jeg må si at jeg kanskje burde ha skrevet dette før, men jeg gikk altså til anskaffelse av to av Fitjars såper etter at jeg postet første meldingen av det jeg tror er nyere produksjon. Den ene heter Amber og den andre East Indies (eller noe sånt).

Begge disse såpene er på høyde med det beste jeg har prøvd fra andre produsenter. Jeg har brukt disse såpene nå hver dag i flere måneder og er godt fornøyd. De gir den "glattheten" jeg er på jakt etter og har en fin duft. De ser også ut til å vare ganske lenge. I hvertfall mye lenger enn glyserinsåpene til Col Conk og Mama Bear. Så prisen er heller ikke avskrekkende. De er nå pakket (smeltet ned i) i en plast krukke lignende de Mama Bear bruker. Skulle jeg klage på noe så må det være at i de første dagene virket litt "sterk" på huden men dette forsvant som sagt fort.

Jeg kommer til å kjøpe flere etterhvert. Anbefales. Jeg synes også det er fint å ha en norsk produsent av kvalitets produkter til barbering. Det var egentlig dette jeg håpet å finne.

Hvilken av duftene amber og east indies vil du anbefale mest?

Jeg liker nok East Indies best. Den er kanskje litt friskere enn Amber. Men begge duftene er lite fremtredende så duften spiller nok størst rolle akkurat når du barberer deg.

Edit:

Jeg har også nettopp prøvd en test av barberkremen til Fitjar. Jeg fikk prøve en som heter Pure Coconut. Den hadde lite eller ingen duft, men egenskapene var minst på høyde med såpene.

Tror jeg skal kjøpe meg east indies. Liker veldig godt sandeltre. Har og hørt at det det er utryddingstruet så den ender litt i samme katagori som barberkosten min. Ser for meg en haug med grevlinger som er barbert på grunn av oss. :rolleyes:

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...