Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
barberer'n

Straight Razor Designs 3" Premium I Leather Strop, anmeldelse

Recommended Posts

Straight Razor Designs 3" Premium I Leather Strop

Jeg fikk denne stroppen for en ukes tid siden og har fått testet den såpass at jeg våger meg på å gi den en anmeldelse.

Leveringen fra Straight Razor Designs var meget rask, stroppen ble postet på bestillingsdagen og var meg i hende 6 dager etterpå. Den var godt pakket i en eske like lang som stroppen for å unngå at den skulle bøyes, positivt.

Så til selve stroppen:

Førsteinntrykket er veldig bra, håndverksmessig finner jeg ikke noe som kan trekke inntrykket ned. Alle sammenføyninger og detaljer er pent utført. Det er intet som er sydd på denne stroppen istedet er det brukt demonterbare skrueløsninger. Kjekt hvis man har lyst/behov for å bytte ut skinnsiden eller stoffsiden f.eks til andre typer eller for å erstatte skadede.

Erstattningsløsninger fåes kjøpt på SRD.

En liten detalj som er helt uvesentlig for stroppen, men som likevel høyner inntrykket er at til og med skruehodene er dekorert. Skinndelen er kraftig, men likevel fleksibel med en glatt, silkemyk stroppeflate. Stoffsiden på stroppen blir på SRD sine sider beskrevet som fabric webbing Jeg er litt usikker på hva de mener med det. Den har iallfall en passe "ruglete" og glatt overflate som fungerer utrolig bra.

Stroppen har flott drag på både stoff og skinnsiden. Jeg har opplevd at draget kan bli vel i overkant på min red latigo stropp som jeg har fra før på de letteste "full hollow" knivene eller kniver med mye "spine wear" og bred bevel og jeg synes Premium stroppen fungerer bedre på disse.

20-30 runder på stoffsiden og 40-60 på skinnsiden har faktisk løftet kvaliteten på både egg og barbering ett par hakk på de 4-5 knivene jeg har prøvd på den så langt. At stroppen er bred nok til å dekke hele bladet under stroppingen er heller ingen ulempe.

Prisen på stroppen var $84.99, noe som kanskje kan synes litt høyt, men med tanke på kvalitet og resultater så har det for meg iallfall vært ett bra kjøp og stroppen kan virkelig anbefales.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this