Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Monosokk

Sterilisering/rengjøring av kost

Recommended Posts

Jeg fikk til min store glede et par koster i posten i dag, som har tilhørt min oldefar. En slitt, engelsk Gillette og tilsynelatende ubrukt kost som ikke er navngitt. Sistnevnte har jeg lyst til å bruke, da kosten virker bra og har stive hår. Dette savner jeg på min Vulfix, som kan føles som kokt spaghetti mot huden.

Selv om kosten ser strøken ut, kan det kanskje være greit å sterilisere eller rengjøre den skikkelig før bruk? Tips mottas med takk :)

Hei gents!
Geofatboy og Mantic59 anbefaler oppvaskmiddel til dyprens av kost. Men de har jo så klart produkter jeg ikke finner her i Norge..
Vet noen om Zalo funker? Ellers går jo eddik eller dyresjampo sies det :)

Så jeg prøvde zalo på min billige grevling. Lot den ligge i en skål med varmt vann og zalo i ca 10.
Har ikke fått prøvd den da den tørker enda, men ser ikke noe skade på kosten og den har ikke mistet noe hår.

Har brukt en hundesjampo på hovedkosten min nå. Den er faktisk bedre en ny nå, for da hadde den ikke blomstret. Det kan jeg anbefale uten at det gjør skade på kosten!
Lykke til.
PS: + at det var ganske morsomt å forklare hun i dyrebutikken at det var til en grevling kost, det ansiktutrykket..

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this