Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Erazor

After shave wash/splash/balm..?

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp til å finne de riktige hudpleieproduktene pre/post shave.

Jeg pleier å dusje før jeg barberer meg og da bruker jeg Musgo Real såpe med limeolje. Denne såpa renser huden og jeg føler at huden er 100% fettfri (vet ikke helt om det er en god ting!?!). Såpa er kanskje bra den hvis jeg følger opp med passende produkter til barberingen og etterpå.

Jeg har også prøvd å gni ansiktet inn med konas balsam som står på hylla i dusjen. Den var svært mild mot huden og jeg innbiller meg at den myknet opp hårene og gjorde dem klare for barberingen.

Etter barberingen skyller jeg av restene fra min Truefitt & Hill Grafton Shaving Cream med varmt vann. Etterpå masserer jeg inn ansiktet med men-u Healthy Facial Wash før jeg skyller hele ansiktet godt i kaldt vann for å lukke porene. men-u Healthy Facial Wash lukter fantastisk og føles bra når jeg gnir den inn, men ansiktet blir litt stivt (huden blir stram) og ubehagelig når det har gått en liten stund. Føles som om ikke huden får nok fuktighet. Siden jeg føler at huden trenger mer fuktighet smører jeg på litt Biotherm Ultra Confort After Shave. Dette er forsåvidt en meget god krem som lukter godt og gjør huden myk og fin, men jeg synes nesten at huden blir litt fet.

Jeg har med andre ord lyst på en mellomting som lukter godt!

Noen gode tips..?

Jeg har med andre ord lyst på en mellomting som lukter godt!

Noen gode tips..?

Jeg kan blant annet anbefale men-u Facial Moisturiser Lift. Den er ikke for tykk, men gir samtidig fuktighet. Lukta er frisk av menthol og mint. Et annet alternativ er The Gentlemens Refinery After Shave Balm. Den er noe høyere i pris en men-u, men den gir meget gode resultater og er ett av mine absolutte favorittprodukter. Den er tilgjengelig med mild lavendelduft eller nøytral duft.

Jeg kan blant annet anbefale men-u Facial Moisturiser Lift. Den er ikke for tykk, men gir samtidig fuktighet. Lukta er frisk av menthol og mint. Et annet alternativ er The Gentlemens Refinery After Shave Balm. Den er noe høyere i pris en men-u, men den gir meget gode resultater og er ett av mine absolutte favorittprodukter. Den er tilgjengelig med mild lavendelduft eller nøytral duft.

Takk for tipsene Andreas! :)

Jeg liker godt sampletuben på men-u Healthy Facial Wash som jeg fikk av deg. Den lukter himmelsk og er god å smøre inn, men jeg trenger mer fuktighet enn den kan gi. Bør jeg fortsette å bruke den før jeg påfører en after shave balm som f.eks. men-u Facial Moisturiser Lift eller The Gentlemens Refinery After Shave Balm? Et annet produkt jeg har lest mye bra om er Proraso Liquid Cream Aftershave som også er et rimelig alternativ.

Truefitt & Hill West Indian Limes Aftershave Balm er også et fristende produkt som er i samme prisklasse som The Gentlemens Refinery After Shave Balm. Har du noen erfaringer med denne? Har du noen samples på noen av disse produktene?

Jeg kommer til å gå for et av disse 4 produktene, men synes det er morro å prøve flere varianter!

Jeg har også lyst på en pre-shave oil og etter å ha sett på utvalget hos Barbershop synes jeg at Truefitt & Hill Pre-shave Oil ser ut som et produkt som kan passe bra med min T&H Grafton Shaving Cream. Noen som har noen erfaringer med dette produktet?

Jeg liker godt sampletuben på men-u Healthy Facial Wash som jeg fikk av deg. Den lukter himmelsk og er god å smøre inn, men jeg trenger mer fuktighet enn den kan gi. Bør jeg fortsette å bruke den før jeg påfører en after shave balm som f.eks. men-u Facial Moisturiser Lift eller The Gentlemens Refinery After Shave Balm?

men-u Healthy Facial Wash er designet for å rense ansiktet, så den vil ikke gi noe særlig fuktighet. Jeg pleier å rense ansiktet før jeg barberer meg, men om det er mer riktig å gjøre det før eller etter kan jo diskuteres. På tuben står det at den skal brukes etter barbering, men som sag kan den like gjerne brukes før. Det vil i alle fall ikke være noen vits i å rense ansiktet både før og etter barbering, det blir litt mye etter min mening.

Et annet produkt jeg har lest mye bra om er Proraso Liquid Cream Aftershave som også er et rimelig alternativ.

Jepp, den er også veldig bra, spesiellt med tanke på prisen.

Truefitt & Hill West Indian Limes Aftershave Balm er også et fristende produkt som er i samme prisklasse som The Gentlemens Refinery After Shave Balm. Har du noen erfaringer med denne? Har du noen samples på noen av disse produktene?

Den er også veldig bra, men litt tykkere enn The Gentlemens Refinery After Shave Balm. Dersom du sliter med litt fet hud ville jeg kanskje gått for TGR, men Truefitten er ikke så veldig tykk den heller, så begge vil nok fungere bra. Jeg har dessverre ingen prøver inne for tiden. T&H har ikke prøver på etterbarberingsproduktene med duft, og TGR-prøvene fikk jeg så få av sist jeg bestillte at de ble det tomt for veldig fort. Men jeg vet om flere her som både bruker TGR og T&H, så forhåpentligvis kommer det litt flere synspunkter :)

Jeg har også lyst på en pre-shave oil og etter å ha sett på utvalget hos Barbershop synes jeg at Truefitt & Hill Pre-shave Oil ser ut som et produkt som kan passe bra med min T&H Grafton Shaving Cream. Noen som har noen erfaringer med dette produktet?

Det er et flott produkt, men det har best effekt sammen med kremene til T&H. Dersom du bruker det med en annen barberkrem vil ikke effekten bli så god. Selve gliden vil bli litt bedre, men det er ikke all som merker like stor forskjell. Dersom du ikke sliter særlig med irritasjon/svie etter barbering så er det ikke absolutt nødvendig med barberolje, men er dette et problem så vil den nok ha en god effekt. Det ligger blant annet en omtale av den her.

Jeg vil anbefale deg preshaven til T&H, den fungerer utmerket med Indian Limes, perfekt duftkombinasjon.

Jeg bruker den ofte til prepping, vasker meg i ansiktet med en gang jeg står opp og gnir litt olje i ansiktet.

Jeg lar det ligge i ansiktet i ti minutter, funker meget bra hvis du ikke har tid til en dusj eller Kyles prep.

Jeg vil anbefale deg preshaven til T&H, den fungerer utmerket med Indian Limes, perfekt duftkombinasjon.

Jeg bruker den ofte til prepping, vasker meg i ansiktet med en gang jeg står opp og gnir litt olje i ansiktet.

Jeg lar det ligge i ansiktet i ti minutter, funker meget bra hvis du ikke har tid til en dusj eller Kyles prep.

Jeg har bestemt meg for å teste Truefitt & Hill Pre-shave Oil. Er det noe spes jeg må tenke på ved påføring av barberkrem med kost for å utnytte oljen best? Må jeg påføre mer olje mellom hver runde med skum/høvling (2/3/4-pass)..?

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this