Atomic

Din favorittkrem

32 posts in this topic

Jeg fikk Truefitt & Hill Rose Shaving Cream Bowl i posten i dag, og prøvde den for litt siden. Til nå har Lucky Tiger Cream Shave vært favoritten, men Rose Shaving Cream er nok muligens et lite hakk foran pga. den gode lukten. Begge lukter godt altså, men syns roseduften var meget god. Den er vel ikke så macho, men det kan være det samme, trenger jo ikke lukte Tabac av alt heller.. Selve kremen skummet fint, trengte bare å stryke kosten over den et par ganger for å få nok skum til barberingen. Tror denne kommer til å holde meget lenge :D Skal lage en anmeldelse med bilder og hele pakka om et par dager dersom jeg får tid. Men tilbake til temaet, hva er din favorittkrem, og hvorfor?

Jeg har ett mer blandet forhold til Truefitt & Hill Rose Shaving Cream. har ikke helt bestemt meg for jeg synes om den lukta. Skummet er topp, men enkelte dager synes jeg lukten blir litt for "søt". Tror ikke jeg hadde vært i stand til å være i samme rom som boksen hvis jeg var fyllesyk. Mens andre dager igjen gleder jeg meg til å bruke den, og synes den er skikkelig luksus:)

Prorasoen er god, suveren å våkne til.

Men i går prøvde jeg Man-U for første gang. And we have a winner. dvs, ihverfall til daglig bruk. frisk og deilig. Og skummet så mye at jeg nesten svømte i skum.

Ja stemmer det, har helt glemt men-u i det siste. Var den første kremen jeg kjøpte fra barbershop, og det er en stund siden jeg har brukt den pga. at jeg har kjøpt så mange nye kremer i det siste. Men den er definitivt meget god og man får masse for pengene.

Jeg har for det meste brukt T&H Rose Shaving Cream i det siste, men gikk nylig tilbake til Lucky Tiger for å få litt variasjon. Den har vært meget god i bruk, men jeg savnet en "kremete" følelse, siden den tross alt heter Cream Shave. Jeg prøvde derfor i går å skumme den opp med mindre vann i barberkosten. Og for en forskjell det ble! Det virker som jeg har brukt for mye vann med denne kremen. Denne gangen ble skummet tykt og kremete som bare det, og ga en veldig god glid og det føltes som huden fikk mer enn nok fuktighet. Skal prøve igjen i morgen, men fortsetter det slik og jeg klarerå finne den perfekte mengden vann så kan nok denne gå tilbake på "tronen" :)

Jeg har ett mer blandet forhold til Truefitt & Hill Rose Shaving Cream. har ikke helt bestemt meg for jeg synes om den lukta. Skummet er topp, men enkelte dager synes jeg lukten blir litt for "søt". Tror ikke jeg hadde vært i stand til å være i samme rom som boksen hvis jeg var fyllesyk.

Helt enig, synes i tillegg av en eller annen grunn at den gir et tynnere skum enn de andre T&H kremene jeg har prøvd. Rose er ikke noe for meg, gitt.

Tar forøvrig tilbake alt positivt jeg har sagt om TGR kremene, etter å ha blitt brukt hver uke i kanskje fire måneder, har ikke boksen blitt tom, men innholdet stivnet til marengs. T&H UC kremen min har overlevd like lenge uten forandring i konsistens overhodet.

Taylor har kommet med en ny krem som heter Jermyn street, og er parabenfri. Den får jeg gode resultater med om dagen, og konsistensen er langt fastere enn de øvrige Taylorkremene.

Gammelt emne, men jeg prøver å vekke det til liv igjen...

Jeg har ikke all verdens erfaring med forskjellige barberkremer, da jeg helt til denne uken har holdt meg til den eneste sorten jeg har funnet her i nærområdet - Palmolive Classic. Nå har jeg dog også fått prøvd den røde Prorasokremen noen ganger, og kan allerede si at jeg liker den litt bedre enn Palmolivekremen. Begge er gode kremer, etter min mening, og jeg har ikke opplevd noe negativt med Palmolive heller, annet enn at jeg ganske enkelt har blitt litt lei av den etter en del års bruk... Konsistensen til Prorasoen er god og lett å skumme opp. Den var også fin å bruke som preshave sammen med varmt håndkle. Min far fikk lukte på den i dag og kunne fortelle meg at det "lukter pappa av den" - altså farfaren min, som gikk bort det året jeg ble født. Det gir jo i hvert fall meg ennå en grunn til å bruke den, "familiesentimental" som jeg er.

Innen krem synes jeg det er et merke som altfor ofte blir glemt. Cyril R Salter er min favorittkrem. Jeg har Fresh Mint og Lime. Begge skummer opp bedre enn eller like bra som alle andre kremer jeg har prøvd og er mye billigere enn både TOBS og GFT.

Gissy,hvor får du kjøpt Cyril R.Salter?

Kan jo gjøre et nettsøk eller surfe innom alle alle barbershopbokmerkene mine,men er glad for svar.

Klarte ikke å å la surfingen være,fant et par steder som forhandler CRS,desverre er skapet fullt.Av og til skulle jeg ønske jeg måtte barbere meg hver 4. time så jeg får brukt opp sakene!

Favoritt krem er enten T&H Grafton eller Trumpers Violet.
Rettelse!: Geo F. Trumpers har de beste kremene og scentene i hele verden så fins! Violet, Coconut, Sandeltre og Spanish Leather er blant favorittene.. ;)

Det er litt vanskelig å svare på dette siden det er mange gode kremer og dette kommer litt ann på humøret. :)

Når det sagt så liker jeg best de som er på boks og har et godt forhold til Taylor of old bond street og Art of shaving,men må si at jeg føler at Dr.harris er hakket bedre selv om jeg akkurat har fått disse.skal prøve de litt til og se kan jo hende at dette endrer seg ;)

Holder på å prøve ut TOBS Sandalwood krem, og den er knakende god. Etter min mening er den dog et lite hakk under Truefitt &Hill, rett og slett fordi T&F lukter bedre, men kommer definitift til å prøve flere TOBS kremer.

Min TOBS favoritt er Mr Tailor, den er ganske lik Grafton til T&H ;) Tres bien..

Min favoritt er Proraso Hvit, spesielt når man kombinerer det med den hvite aftershave balmen!!!

En klar nummer to er TOBS Avocado.

Favoritten nå er vel Dr.Harris almond med TOBS cedarwood som puster den i nakken.så har jeg art of shaving ocean kelp.har Prøvd en del og det er disse som er min topp 3 😲

Top 3 blir

D.R. Harris Marlborogh

TOBS St. James/ Cedarwood

St.James of London- Sandalwood & Bergamot

Woops det ble vist 4;)

Men to som burde vært høyere opp er både Palmolive og La Toja, rimelig og veldig gode kremer. Men faller litt utenfor flaut nok fordi de mangler litt eksklusiv faktor.

Topp 3:

St. James of London - Lavender & Geranium

Fitjar - Slåtterøy

Castle Forbes - Lime

Men skal absolutt prøve D.R. Harris Marlborogh og TOBS St. James/ Cedarwood:)

1 time siden, OJ82 skrev:

Topp 3:

St. James of London - Lavender & Geranium

Fitjar - Slåtterøy

Castle Forbes - Lime

Men skal absolutt prøve D.R. Harris Marlborogh og TOBS St. James/ Cedarwood:)

Tobs cedarwood er ganske god😲 har noen kremer selv om jeg tror jeg litt er en såpe kar 🤔

Skal være helt ærlig og si at jeg har aldri prøvd såpe før:blush: For krem virker lettere, men jeg blir nok nødt til å kjøpe såpe og prøve ut litt.....:)

Må prøve såpe slik at du får se hva chubby'en virkelig er god for.den trives med å spise opp såper 😉kremer er enkelt ja .men med en god kvalitets såpe så kan ikke skumme sammenlignes.det blir mer slickness,beskyttelse og er fuktighetsgivende.med alle gode artisan såpene der ut går du glipp av mye morro.Med kvaliteten du har på utstyret ditt er det bare å kjøre på.Martin de Candre 😎

27 minutter siden, OJ82 skrev:

Hehe... Du har overbevist meg:)

Hva anbefaler du jeg bør prøve først?

Der spørs litt kan jo neve noenå som jeg er fornøyd med,Barrister and mann er knall det er også Paa,Caties bubbles,Shaver heaven og Mitchell woolfat ikke så dyre disse ikke i nærheten av Martin de Candre i pris.og fritjar såper selvfølgelig dette er artisan såper.

Noe mer kommersielle er Dr. Harris her det ingen som slår disse mener jeg da disse lages fortsatt på den gamle måten og av de engelske såpene er disse de eneste som ikke har reformulert såpene sine til drittlei som T&H og GFT. så har du tabac som er god og gammeldags 😂men latterlig bra skum fra denne.jeg kan fortsette med croap såper som er en mellomting av krem og harde såper men tror nok du blir fornøyd med de jeg har nevnt 😆

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...