Bertelsen 0 Report post Posted March 5, 2009 Er det dumt å la kniven stå åpent på badet? Tenker da på fuktighet fra dusj og vask. Quote Share this post Link to post Share on other sites
asbjorn 0 Report post Posted March 5, 2009 Jepp, om den er åpen eller lukket, har vel fint lite å si. men smør inn kniven i olje, Fitjarsoap har kamelia olje for slikt. Jeg har (gremmes) fått pittings på en av mine fordi jeg har latt den stå der en stund, så det blir nok en runde med cockpitshine snart.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andreas 0 Report post Posted March 5, 2009 Bestillte inn DOVO Sterol i dag, håper det er på lager om ca. 2 uker, men kan ikke si det helt sikkert. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bertelsen 0 Report post Posted March 6, 2009 Takk for svar! Da vet jeg det, har ikke gått til innkjøp av barberkniv enda, men det blir vel ganske så snart. Tittet på Dovo Sterol, og det virker som et bra valg her, så da bestiller jeg en her, når de kommer på lager. Så at Sterol også kan brukes på høvler, det virker som at det kan oppstå korrodering inne i 34HD'en (Stor åpning på skruemekanismen), og det er vel greit å olje mekanismen i Futuren å. Quote Share this post Link to post Share on other sites