Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Asmodean

Shoppingtips til en nybegynner

Recommended Posts

Hei. Ny bruker her,men har lest litt både her og andre sider etter jeg oppdaget at det fantes et bedre alternativ til Gillette Fusion-skrotet jeg bruker nå ;) Tenkte å bestille meg det mest nødvendige utstyret herfra, så hadde vært veldig nyttig med litt tips og tilbakemelding på det jeg har funnet foreløpig. Siden jeg er student og heller ikke har veldig kraftig hårvekst ønsker jeg ikke å bruke altfor mye penger,men det skal jo fungere også.

Har foreløpig sett meg ut dette:

Høvel: Merkur 34C HD

Kost: Tenkte på Edwin Jagger Best Badger barberkost + stativ, men ser at den for tiden er utsolgt :/

Krem: Sett mest på diverse produkter fra Taylors og Truefitt & Hill, feks T&Hs West Indian Limes eller Lavendel/Sandalwood fra begge produsentene. Har ganske sensitiv hud,så bør ikke være for sterke saker heller,antar jeg.

Ellers så jeg også litt på Lucky Tiger Face Wash, da jeg leste den skulle hjelpe mot uren hud og også passe til sensitiv hud. Skulle jo gjerne hatt både fuktighetskrem, barberolje og annet også,men tror ikke jeg får råd til mer enn ett annet produkt herfra akkurat nå utenom høvel,kost og barberkrem.

Lurte også på hva jeg skulle gjøre med oppbevaring av høvelen,fant ingen rimelige stativ her.

Setter stor pris på all hjelp og tilbakemelding :)

Velkommen!

Merkur HD 34C er en god høvel. Jeg bruker den selv hver dag :D

Jeg oppbevarer høvelen min liggende på eller ved siden av kremen eh...kremene mine med bladet i. Høvelen har en kant på undersiden av bladet som beskytter bladet, så du trenger ikke et stativ. Jeg vil også anbefale Derby Extra barberblader. Topp kvalitet!

Jeg ville valg en 'pure badger' fra Vulfix eller Simpson hvis de er utsolgt for EJ. Her er det egentlig bare å velge en kost som du liker skaftet på siden de alle er topp-koster! Stativ har ingen annen betydning enn at det ser litt ryddigere ut i toalettskapet.

Når det gjelder kremer vil jeg jeg anbefalt en av Taylors kremer. Der får du mest krem for pengene. De er like gode som T&H, men rimeligere. Ellers er Proraso en veldig god og rimelig krem. Musgo Real (fantastisk duft!) er ...vel fantastisk!

Nivea er en god og rimelig fukt/etterbarberingskrem du får over alt. Ellers vil jeg anbefale Musgo Real eller en av T&H sine etterbarberingskremer.

Lykke til!

og husk å være tålmodig i begynnelsen. Du må legge fra deg alle uvanene du har plukket opp med barbering med Much3/Fusion og barbere med korte, lette drag, altså det stikk motsatte av Fusion ;) Hvis du ikke allerede har gjort det MÅ du kikke på videoene til Mantic59 på YouTube.

Til asmodean. Jeg tror du ha fått den bekreftelsen/tipsene du ønsket deg. Det er ingen ting å vente på LØP OG KJØP. :D Når du skal begynne å barbere deg skikkelig så er det en ting som gjelder:

IKKE LEGG TRØKK PÅ HØVELEN. La høvelens egen tyngde gjøre jobben. 8-)

Når det gjelder IKEA- stativet så finner dere navn og pris på det her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70074182

Det var et kjempegodt forslag vi fikk fra Bertelsen. En sånn greie har jeg vært på utkikk etter. Dere som bor nært IKEA kan jo bare stikke innom. Jeg har 90 mil til nærmeste butikk, så jeg tror jeg venter til sommeren med å skaffe meg et sånt et. ;)

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.rugeartreating.rugeneralizedanalysis.ru generalprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ruhangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ru hardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.rujournallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.ru keepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.rukondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ru lactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.rulanguagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.ru learningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.runameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ru obstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.rupapercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.ru railwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.rurectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.ru secularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.rustungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this