Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Bertelsen

Hvordan skaffe masse samples?

Recommended Posts

Broren min skal konfirmeres i Mai, i den anledning skal jeg kjøpe barberutstyr til han.

Har et prosjekt på gang, akkurat nå lager jeg et barberskrin, med plass til høvel, kost og litt små-greier, til neste uke begynner jeg å lage barberkosten.

Jeg har litt lyst å skaffe masse samples av kremer/såper og aftershavebalmer, som jeg kan legge i barberskrinet, da kan han jo få testet mye rart, og bestemme seg for hvilken krem/såpe han liker best.

Er det noen som vet hvor slike ting kan skaffes, evt. kjøpes?

til neste uke begynner jeg å lage barberkosten.

Hvordan gjør du det? Har du en hemmelig "oppskrift," eller er det noe som ligger på nett?

Det var ikke det du spurte om, men jeg ble nysgjerrig. ;)

Du kjøper en grevlinghårbust her: http://www.thegoldennib.com/

Så må du lage skaftet selv, jeg skal hvertfall gjøre det på en dreiebenk.

Fant en hobbyshop hvor jeg kunne kjøpe tre-biter som ligner veldig på et vanlig skaft, så da tar jeg de som utgangspunkt og får på noen detaljer og maling av noe slag.

Jeg har aldri gjort det før, så det blir spennende å se.

Jeg skal lage en workcase når jeg begynner, så kan du få se hele prosessen steg for steg. ;)

Du kan få/kjøpe vareprøver ved å henvende deg til Trumpers, TGR og mulig T&H (i USA). Jeg vil vel tro at det beste for både deg og broren din blir at du kjøper inn alt det du har lyst på, så kjøper du små beholdere på f. eks Såpe som du kan fylle selv. Da får jo han en flott gave samtidig som du sitter med mange fine kremer mm. :D

Det høres ut som en kjempeflott gave du snekrer i stand!

Ja, jeg har sendt mail til Penhaligons og Castle Forbes.

Skal bestille samples hos Taylors og TH på mandag.

Bra ide! Da har jeg en fin unskyldning for samboeren for å bestille mer. :mrgreen:

Ja, jeg tror det kan bli veldig bra, er snart ferdig med skrinet. Mangler bare silke i bunn, og litt lister rundt speilet i topplokket. :)

Jeg kan godt legge av en vareprøve av alt jeg får inn fremover. Dessverre sliter jeg med å få nok prøver, men noe kan det i alle fall bli..

Det kommer en levering fra T&H i morgen, så jeg håper å få samples på alle duftene + forhåpentligvis barberolje, krem og etterbarberingskrem. Så da trenger du ikke bestille fra T&H i alle fall. Trumpers kan jeg dessvere ikke skaffe, de er fast bestemt på å ikke selge til flere nettbutikker, selv om de ikke har noen i Norge. Og det som irriterer meg mest er at noen av nettbutikkene de selger produktene sine i er ganske dårlige og/eller er ikke spesifikt beregnet på barbering... Så jeg forstår ikke helt logikken der. Heldigvis er andre produsenter litt hyggeligere, han fra Truefitt & Hill ringer f.eks. en gang i måneden bare for å høre litt hvordan det går og slik :)

Hei Bertelsen.

Åssen går det med konfirmasjonsprosjektet ditt? Kommer du deg i mål eller har du møtt på "kvist?"

Esken er nå ferdig, den ble kjempebra.

Kosten blir nok litt for ambisiøst akkurat nå, har ikke tilgang til en dreiebenk nå, og da blir det litt vanskelig.

Litt surt, men jeg får begynt i sommer - Bedre sent enn aldri.

Så jeg kjøper nok bare en kost her, det blir nok en rimelig en.

Han barberer seg ca. to ganger i måneden, og da tror jeg ikke han trenger en silver-tip med det første.

Er jeg heldig får jeg litt samples fra Andreas når jeg bestiller i Mai, jeg tror han blir kjempeglad.

Han spør jo støtt og stadig om jeg har kjøpt nye høvler/såper etc.

Jeg skal legge ut bilder i Mai når jeg får høvelen og kosten jeg bestiller fra Andreas. :)

Jeg lurer på om rakk å ta bilder av gaven før du gav den bort. :rolleyes:

Åssen gikk det med kosten? :huh:

Jeg har ikke planer om å dreie sjøl, men jeg kjenner en som gjør det. Dersom det gikk greit så skulle det ha vært artig å ha en sånn "one-of-the-kind"-kost. :D

Har du tegninger/mål av kassa.

Jeg er stadig på utkikk etter den perfekte toalettmappa, men det blir bare rot nedi dem. Kanskje kasse med et lite håndtak er løsninga. Må jo sendes sammen med kofferten likevel. Tror ikke barberkniven(e) ville ha passert i håndbagasjen. ;)

Jeg lurer på om rakk å ta bilder av gaven før du gav den bort. :rolleyes:

Åssen gikk det med kosten? :huh:

Jeg har ikke planer om å dreie sjøl, men jeg kjenner en som gjør det. Dersom det gikk greit så skulle det ha vært artig å ha en sånn "one-of-the-kind"-kost. :D

Har du tegninger/mål av kassa.

Jeg er stadig på utkikk etter den perfekte toalettmappa, men det blir bare rot nedi dem. Kanskje kasse med et lite håndtak er løsninga. Må jo sendes sammen med kofferten likevel. Tror ikke barberkniven(e) ville ha passert i håndbagasjen. ;)

Lagde en kasse til en jubilant på 50 - her er bilde (I hope)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this